Man undres.

Har lige købt en pakke vaskepulver i fakta. Jeg åbner 3 kg's kassen. Der er 40-45 % luft. Jeg kan ikke forstå at de fra fabrikken ikke kan ryste pulveret sammen så kassen kunne reduceres med 40-45%, Dem der kører rundt med pulveret kører med halvtom bil, det kan da kun give overskud at få det reduceret. Producenterne kikker nok ikke med her, men måske nogen der har forstand på vaskepulver produktion kan forklare hvorfor vores pakninger er halvtomme. Jeg arbejdede engang hos brüel og kjær. Der lavede vi rysteborde der kunne ryste en meget store emner så vidt jeg husker. Så det er ikke mangel på teknik til processen der gør udslaget.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har lige købt en pakke vaskepulver i fakta. Jeg... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 06-09-2014 16:10

Psykologi.

Selvom der med fede bogstaver står 3 kg på pakken ( både den billige og mærkevaren lige ved siden af ) er folk tilbøjelige til at købe den største pakke - og det ved salgsorganisationerne

Og det er mere udtalt hvis det koster det samme. Størst pakke - mest for pengene

Helt enig...

 

Det gælder jo også for Chips....

 

Gråsten salater havde på et tidspunkt fået den "geniale" ide at fjerne 100 gram fra deres store remoulade bøtter så der kun var 800 gram i...

 

Det blev dog, så vidt jeg ved, til en reguler klage storm, så de igen nu har 900 gram i, og så blot sat prisen op...

 

Og ja, det er da ikke nogen hemmelighed her i landet, at mange producenter forsøger at holde prisen ved at fjerne gram / volume fra deres produkter år efter år..

 

Men den hopper vi forbrugere ikke på

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af PeterR på 27-09-2014 20:41

Dit indlæg tager meget strøm, det passer ikke til sparetips.skærmen.

Hvad der lige skete der for linje skift ved jeg ikke.. Ups

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 27-09-2014 20:24

 

Sidste år kunne man købe en Othellolagkage i Bilka for en 50'er. Jeg var forbi samme butik i dag (sammen med 10.000 andre, men omstændighederne gav ikke andet valg ). Baseret på mit øjemål og erindring er kagen blevet markant mindre siden sidst. Til gengæld er den steget til 62,50.

 

 

@Lars ON

Der er sikkert lige så mange kalorier i, som i den forrige... de "lødige" ting (hvis der er nogle i sådan en kage) er blot blevet færre

Så "teknisk set" får du det same for pengene..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af uldal på 27-09-2014 10:50
Ktm.... Nu skal du dælme passe på, når du kommer i de forbudte rum. Sidst kom jeg til at lægge viskestykker sammen ... Og vi har een flugtvej, men der havde hun placeret schæferen. Et hint! Pas især på det der rum med hul i bordet ... Køkken?

 

Overøvrigheden var ikke hjemme!!

Jeg er meget forsigtig med ikke at klååge mig i hendes domæner!! Risikoen er i øvrigt ikke så voldsom, idet hun tydeligvis ikke mener, jeg gør noget rigtigt i de regioner. Det er mig iøvrigt strengt forbudt at blande mig i tøjvask efter jeg vaskede nye sorte sokker sammen med hendes hvide sager. Sætter jeg en gang imellem lidt i opvaskemaskinen, bliver det flyttet rundt bagefter. Skærer jeg grøntsager ud, bliver de yderligere skåret i mindre tern f.eks. osv i den dur. Har jeg støvsuget, bliver det gjort om bagefter!

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

ktm - Jeg kan ikke gennemskue om du opnår det, du ønsker eller er et offer.

Jeg kan godt sætte tallerkner, glas, bestik og lidt skåle i opvaskeren. Vi har to forskellige slags bestik til det daglige, og har jeg sat i kurven er det også mest afslappende at jeg tømmer den igen.

Jeg ville aldrig gå ind i at vaske andet end eget tøj.

Til gengæld har jeg mit værktøj i fred

mvh 


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 28-09-2014 17:40

Hej.

ktm - Jeg kan ikke gennemskue om du opnår det, du ønsker eller er et offer.

 

Det tør jeg ikke svare på, hvis det, af uransagelige årsager, skulle komme hende for øre!

 

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Æhhh den der med værktøj!! Konen skulle fjerne et par pletter puds, jeg havde spildt på et dørtrin. Da jeg kom hjem var hjn ved at vaske trinnet af, og der - lige der! Lå mit bedste stemmejern og var anvendt til at skrabe med. Nu har jeg smidt et par røde fodboldsokker i kogevasken - ta den!

 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis