Man undres.

Har lige købt en pakke vaskepulver i fakta. Jeg åbner 3 kg's kassen. Der er 40-45 % luft. Jeg kan ikke forstå at de fra fabrikken ikke kan ryste pulveret sammen så kassen kunne reduceres med 40-45%, Dem der kører rundt med pulveret kører med halvtom bil, det kan da kun give overskud at få det reduceret. Producenterne kikker nok ikke med her, men måske nogen der har forstand på vaskepulver produktion kan forklare hvorfor vores pakninger er halvtomme. Jeg arbejdede engang hos brüel og kjær. Der lavede vi rysteborde der kunne ryste en meget store emner så vidt jeg husker. Så det er ikke mangel på teknik til processen der gør udslaget.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PeterR på 06-09-2014 15:56

Har lige købt en pakke vaskepulver i fakta. Jeg åbner 3 kg's kassen. Der er 40-45 % luft. Jeg kan ikke forstå at de fra fabrikken ikke kan ryste pulveret sammen så kassen kunne reduceres med 40-45%, Dem der kører rundt med pulveret kører med halvtom bil, det kan da kun give overskud at få det reduceret. Producenterne kikker nok ikke med her, men måske nogen der har forstand på vaskepulver produktion kan forklare hvorfor vores pakninger er halvtomme. Jeg arbejdede engang hos brüel og kjær. Der lavede vi rysteborde der kunne ryste en meget store emner så vidt jeg husker. Så det er ikke mangel på teknik til processen der gør udslaget.

Tror ikke du har undret dig nok. Mindst 90% af det der så der var tilbage i din halvtomme æske er simple fyldstoffer, der ingen godt gør i din vask. 

Men fyldstofferne er vist nok tilsat, for folk ikke skal overdossere til ingen verdens nytte, læs forurene hvor vaskevandet udledes.   Min oversætning lyder dog, fyldstofferne er i pulveret for folk skal føle de får noget for pengene. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Psykologi.

Selvom der med fede bogstaver står 3 kg på pakken ( både den billige og mærkevaren lige ved siden af ) er folk tilbøjelige til at købe den største pakke - og det ved salgsorganisationerne

Og det er mere udtalt hvis det koster det samme. Størst pakke - mest for pengene


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

med enzymer, tjeck
uden parfume, tjeck,
uden blegemiddel, tjeck
noname, tjeck, den napper jeg.

Sikkert produceret af en af de store producenter for Coop, og ja godt med fyldstoffer passer mig fint, da jeg har en kone der overdosserer, i mit tilfælde godt da hun valgte mand....

Ja i har nok ret, jeg går nu ikke efter de størst kartoner, de små 0,8 kg. poser i Kvickly, deres eget mærke passer mig fint, når de ellers er på tilbud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Bluemøller sælger vaskepulver uden tilsætningen. De var oprindeligt beregnet til institutioner. Det, der svarer til 15 kg vaskepulver i brugsen, er 1 kg koncentrat. Se om I kan få en husmoder til at nøjes med en te-skefuld til en gang kogvask! De store kartoner er nok ens til to forskellige mængder

 

Brugsen var med i en udsendelse ang det emne.
De har reduceret størrelsen på flere af deres egne produkter, med samme mængde indhold, og mener at huske at de har mistet et salg på omkring de 30 procent på den konto, da æskerne jo står og ser mindre ud på hylderne. De meldte dog ud at de havde i sinde at fortsætte med at udvide deres antal af egne vare med reduceret emb. Da det på sigt er den rigtige vej at gå vedr miljø og omkostninger, så mener man det helhjertet skal man jo så begynde at købe de rigtige produkter...
Annonce
Har lige prøvet at Google mig igennem hvad jeg kunne finde ang det bluemøller vaskepulve du nævner, uden at finde noget.
Kan du huske hvad det hedder?

Under indtryk af denne tråd, måtte jeg så ud og se, hvad det er Hustru benytter i vaskesystemet.

Det viser sig nu om dage her på matriklen at være relativ små, kompakte pakker, der volumenmæssigt svarer til det man vil forvente ift vægtfylden, altså ikke noget tomrum i pakken. 

Det er købt i Rema 1000, som vi heldigvis blev beriget med for et par år siden. Vores tidsregning er nu fra før og efter Rema 1000 


Med venlig hilsen
ktm

 

Desværre ikke. En af mine venner handlede med personaleforeninger i forskellige virksomheder. Et af de produkter han præsenterede, var koncentratet, men ingen ville købe sådan en lille pose, der lignede kartoffelmel. Dog var det samme produkt Bluemøller solgte til sygehuse og andre institutioner med stort vaskebehov. Jeg antager at alle producenter idag kører "den grønne linie". Men det er svært at omstille forbrugere - især når boksen til vaskepulveret i maskinen har samme størrelse som den altid har haft. Hvornår får vi en opvaskemaskine f.eks. Med et sæberum der kun kan tage en halv tablet?

 

Ktm.... Nu skal du dælme passe på, når du kommer i de forbudte rum. Sidst kom jeg til at lægge viskestykker sammen ... Og vi har een flugtvej, men der havde hun placeret schæferen. Et hint! Pas især på det der rum med hul i bordet ... Køkken?

 

Skal da indrømme at jeg har bandet over änglamark. Nå det var sådan de gjorde så man stadig fik 5 poser med pulver på søndagstilbud, en reducering fra 1000 g. ned til 800g. R*vhuller tænkte jeg. Den forklaring med samme vaske evne kunne de nu godt have oplyst.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis