Råd vedr. køb af motorbåd

Hejsa.

Har været her på siden før, men har desværre mistet mit login, men har tidligere fået god input fra alle de gæve sømænd her på siden.

Familien går med overvejelser om at købe en lille snekke til dagsture, weekend og måske en sommertur alt efter vejr.

Er ikke intr. i at binde alt for meget i projektet og er i den forbindelse faldet over disse her sager:

http://www.maritimsport.dk/Motorbaade/Skilsoe23.htm

http://www.maritimsport.dk/Motorbaade/POCA4.htm

Jeg ved at jeg naturligvis skal ned og gennemgå dem, måske med assistance fra en kyndig, men er der noget her på siden der kender båden - godt og skidt?  Hvad med motor - mærket? Andet?

Jeg tænker jo umiddelbart positivvt med så ny motor - er der andre dyre reparationer at være opmærksom på i forhold til en gammel båd? ( jeg ved godt at alt der lugter lidt af havvand er dyrt) 

Jeg har havneplads på hånden, så har mulighed for at handle hurtigt, såfremt det skulle blive aktuelt.

Bud på andre både i den størrelse i en pris op til 100.000 kr modtages også gerne. Har selv luret lidt på bådene med agterkahyt, smart til de to knægte, men kan voldsomt godt lide designet på snekkerne.

Hilsen

Morten
Hejsa. Har været her på siden før, men har... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for forslag. Det er en lækker båd og prisen ser fin ud.

Men, jeg har været der med planende båd, udenbordsmotor osv og jeg er nået til den erkendelse, at jeg er mere til tøf tøf indenbordsdiesel. Har en havneplads på hånden og er ikke helt varm på tanken om en påhængsmotor uden opsyn i havnen og det med trailerbåd er afprøvet. Har ikke pladsen eller bilen til det mere. 

Falder du over andre snekker eller både med indenbordsmotor, så må du meget gerne smide et link eller en besked.  Sætter stor pris på det. 

Morten

 

 

Hej Morten, jeg prøvede for sjov at se hvad der gemte sig i den blå avis, der er mange gode tilbud, hvor du både får 4 køjer og masser af godt skiv til en billig penge. Der var bla. en Wiksund som er en virkelig sødygtig båd med højt fribord og rimeligt stort cockpit. Prøv selv at ose lidt rundt der inde, alle spørgsmål er velkomne

Jeg kigger rigtig meget på nettet og bliver mere og mere klog på hvilken type og måske nok endnu mere, hvilken type vi ikke skal have.

Fandt en 27 fod Viksund m. forholdsvis ny motor og sejlrig. Er det den du mener?  Den kunne jeg bestemt godt være intr. i at komme ud at se - men på den anden side, så er vi jo også oppe i dobbelt så meget som den Skilsø eller Poca IV som jeg linkede til i første indlæg.. Puha der er mange for og imod...

Hej Morten

Der er vildt mange ting, som man skal tage hensyn til - MEN på den anden side, kan du jo også tænke således:

"Jeg træffer det bedste valg, som jeg kan gøre nu - det som jeg nu mener at familien har brug for"

--- når du så køber et anerkendt mærke - og båden er nogenlunde i orden, så kan du jo altid sælge / købe nyt om nogen år, når familien er blevet klogere på behovet - og måske skifter behovet også.

Så jeg mener at man heller ikke skal være alt for forsigtig. Vi har selv skiftet båd en del gange - og har altid fået det samme for båden, som vi har givet i "Kroner og ører". Nu er markedet jo ikke som for 10 år siden, men alligevel - det står jo ikke stille.

pøj pøj mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce

Ja det var den jeg mente, og bare lige min mening, så slår du lige et slag uden om den Poca.

Og som Elida skriver skiftes der ofte båd flere gange i livet, den jeg har nu er såmænd kun nr. 20 af dem jeg har haft, det skal så lige dertil siges at jeg en over gang købte ældre både og satte dem istand bare for fornøjelsens skyld. Når den var færdig var der ligesom ikke noget ved den så sælge og købe noget andet.

Kan man generelt sige noget om alder på motor, jeg tænker på holdbarhed på en dieselmotor eller handler det udelukkende om hvordan den er vedligeholdt eller driftstimer? Skal man være ekstra obs på en motor fra 70érne hvis den ellers ser fin ud?

Du kan også få (rettere købe) en planende båd med indenbordsmotor:

Flipper 700

Derer mange af dem i sverige:

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=flipper+700&cg=0&w=3&st=s&ca=3&is=1&l=0&md=th&sp=1

Det store spørgsmål vil selvfølgelig være motoren - selve bådtypen er af den traditionelle meget solide glasfiber-skrog, og indretningen kan man også bedømme ret nemt.

Du kan jo køre til Sverige med en "motormand" - mvh A

PS Vekslekurs 80.000 kr SE = "kun" 65.064 krDKK


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis