Hvem kan reparere Ketler løbebånd?

Hej
jeg ville være flink og låne mit dyre løbebånd ud til en bekendt. Vedkommende kom til at rive en ledning over og 'noget' gik i stykker.
 Alt virker, undtagen at motoren starter, motoren virker. Ketler laver ikke printplader til dette løbebånd mere, men vil da gerne forsøge at reparere det. De mener at det nok er en kondensator der er stået af. En elektriker jeg havde til at kigge på det sagde at det var en mulighed.
Ketler reparationsværkstedet ligger i Århus og jeg bor på Møn, og det er altså ret stort, kan ikke komme ud af døren uden at blive skilt ad.
Er der nogen der kan eller kender nogen, som kan reparere mit kære løbebånd?
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej jeg ville være flink og låne mit dyre... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Har været ude og se på Helles løbemaskine. Hun må tilgive nig for at bryde ind, men måske nogle er kyndige. Det er en 220 volt jævnstrømsmotor og der er ikke spænding på motorklemmerne. Det er jævnstrøm for at regulere hastigheden fra nul til så vidt jeg husker 4400 omdr.min. Dette siger at det er et printproblem, og som I siger skal printene nok afmonteres og sendes til en kvalificeret reparatør. Det er jo nogle ret heftige reguleringer der er i printet men jeg har ikke forstand på at måle  på elektronik.

Så nogen kender måske et godt sted

mvh

 


 varmetossen

Mon dog ikke at et andet firma kunne klare den opgave, nu bor Helle godt nok i et U land i forhold til reperatører, men der må være en eller flere i området der handler med løbebånd.

Ketlers værksted servicerer ikke på udstyr over 5 år, men de har tilbudt at kigge på det, hvis jeg sender det til Århus. De har bare ingen reservedele og garanterer ikke for at de kan lave det uden reservedele. Alle reservedele udgår 5 år efter udstyret er udgået af produktion, så det er altså nok ikke et Ketler løbebånd jeg køber næste gang :-).

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jørgen jeg har ikke kunnet finde andre løbebåndsproducenter m lign. produkt.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Annonce

Så må du ud og spendere i et nyt søde Helle, bliver nok det billigste på den langsigtede bane.

Jeg har ikke forstand på løbebånd, jeg har en nyere kondi cykel til at stå og grine af mig i stuen.

Hov.

Var det ikke lige dig, der var ude med: På med røjserne og ud over marken

mvh


 varmetossen

Jo det var det og det ville være rigtig dejligt hvis jeg var i stand til det, men selv med kompresions strømper er 100 m. lidt af en totur.

Fjernet af moderator
(Årsag: SPAM)

Hej Helle.

Godt nytår.

Var det fremmede indlæg noget der hjalp.

Jeg kan godt klare tysk konversation, men den her kan jeg ikke deciffrere

Hvordan gik det egentlig. Fik du ham fra Nykøbing til at se på maskinen?

mvh


 varmetossen

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis