Betongulv i Gargage/Værksted

Hej, er helt ny herinde, så vil prøve at få nogle svar på mit problem.

Har en nedlagt landbrug, som jeg skal have en 2-søjlet lift monteret i gargagen.

Der er betongulv, som vi har fjernet, hvor liften skal stå og bagud mod porten, 5x6 meter.

Regner med en højde på beton, hvor liften skal stå på 30 cm, altså et hul på 1,8x5 meter, og resten 10 - 15 cm.

Men problemet er, at der kun er fjernet noget af gulvet, så det nye skal gå sammen med det gamle beton, og der en højde forskel på ca 7 cm, og som jeg kan forstå, ved at læse herinde, så kan det vist ikke lade sig gøre uden der bliver en høj kant med flydebeton.

Jeg ved godt at man bare kan fjerne det sidste gamle gulv, og lave nyt gulv i det hele, men en større udgift,  jeg ikke lige havde regnet med.

Jeg lægger plastik og rionet ud.

Kan man støbe oven på det gamle gulv? ( så er jeg fri for at fjerne det )

Ville i støbe nyt gulv i det hele?, eller kan man lave denne lappeløsning?

Er det for meget beton under liften?

Hvor meget fald kan man lave med flydebeton?

Må man støbe en rist ned i betonen, indenfor porten?

Håber nogle kan hjælpe, for i sidste ende, så er det jo for at spare nogle penge;-)

Prøver at sætte billeder ind.

M.v.h.

Fido104 



1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har lige lavet noget der minder om dit projekt og selv om jeg sagtens kan forstå at du gerne vil spare nogle penge så tror jeg at du skal passe på ikke at få lavet for mange lappeløsninger du senere vil fortryde. Jeg ville flå hele gulvet op, og så syntes det ville være ærgerligt ikke at isolere gulvet nu du har det oppe. På den måde får du et super fedt værksted og du forbereder også rummet til at det kan bruges til noget andet senere, f.eks. beboelse (ved ikke om det er relevant i dit tilfælde).

Se iøvrigt på dette projekt http://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2072

Lidt billeder fra mit projekt:

 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis