Renovering af toilet.

Pyhaa, eftersom jeg ikke har renoveret siden sommer havde jeg helt glemt adressen til den her side.
Brugte nærmest 2 timer på at finde den, men det var nu tiden værd, da den her side er guld værd!

Anywayzzz. Jeg har gået og overvejet at renovere toilettet.
Pt. er der Fliser - næsten helt op til loftet. Kun de sidste 20-30cm er der ikke ca.

Ville det være MULIGT, at bare fjerne fliserne fra væggen, udspartle væggen jævn og smække filt på?

Det kunne være enormt lækkert at male toilettet Mørkt - ikke helt sort, men sådan grå-sort, og så sætte "Design" vask med skab/whatever.

Men hvis det kan lade sig gøre, er det ikke et "så" stort arbejde jo, så gulvet ville nok blive skiftet med, som så er det lidt større arbejde smile

(måske ser i flere tråde fra mig, eftersom sommeren nærmere sig, og der skal laves en masse)

/benne

PS. På forhånd tak!

PPS. Grunden til jeg spørg er selvfølig mht. fugt osv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, du kan sagtens fjerne fliserne fra væggen, og lægge filt på istedet. MEN, du skal være opmærksom på evt. vådrumsmembran. Den vil du næsten med sikkerhed slå i stykker når du piller fliserne af væggen. Så den skal du så genetablere hvor det er nødvendigt. Bemærk også at det er en fordel at bruge vådrumsklæber på dit væv, når du sætter det op i et badeværelse.

Mht. maling af dit toilet, så er det lidt svært at få en ordentlig maling der kan holde fast ved den blanke emalje. Men jeg ved at der bliver lavet noget til fprmålet, jeg ved dog ikke hvor godt det er. Prøv evt. at spørge i dit lokale byggemarked. Bemærk dog at hvis det skal blive rigtigt pænt, så bør du bruge en højglans maling, og også lige slibe malingen glat bagefter og evt. lakere (gerne sprøjtelakere, evt. med sprayflaske) for at få det blanke "look" tilbage igen.

Gulvet syntes jeg selv er det sværeste, men det er nok også fordi jeg endnu ikke er indendørsmester i fliser. Men hvis du piller fliserne af væggen, så vil det være markant lettere at lægge en ny vådrumsmembran hvis du også samtidigt lægger nye gulvfliser.
Hej Benne
Alternativt kunne du spartle direkte ovenpå fliserne og male herpå - hvorfor skal der filt på først ?
Så ødelægger du ihvertfald ikke membranen.
Hvis du gør det, så giv alene fugerne mellem fliserne en gang først og lad det tørre - ellers vil spartelmassen "falde" lidt sammen over fugerne.
Hej
Frank
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Twist#

Okay mange tak.

Yeps, jeg snakker med de forskellige byggemarkeder hvad de syntes.
Grunden til jeg ikke sprtler direkte over på Fliserne er, at det så ville ikke være helt "Flat hele vejen op", da de sidste 30-40cm er bare tapet og ikke fliser.!

Eller kan jeg spartle det til samme tykkelse?? (Det er jo ikke vildt meget, måske 03-06mm tykt lag jeg ville skulle spartle.

Men jeg tror altså det kun er alm. spånplader der er indunder fliserne, eller kan det ikke lade sig gøre??

HVIS det kun er alm spånplade der er indunder, hvad skal jeg så præcist gøre, efter jeres mening.

Mulighed 1 er jo bare at spartle det hele flat, udover fliserne..!

Mulighed 2.. som Twist siger..

mulighed 3 - HVIS DET ER ALM. Spånplade..!
Twist#

Okay mange tak.

Yeps, jeg snakker med de forskellige byggemarkeder hvad de syntes.
Grunden til jeg ikke sprtler direkte over på Fliserne er, at det så ville ikke være helt "Flat hele vejen op", da de sidste 30-40cm er bare tapet og ikke fliser.!

f.brodersen#
Kan jeg spartle det til samme tykkelse?? (Det er jo ikke vildt meget, måske 03-06mm tykt lag jeg ville skal spartle.

Men jeg tror altså det kun er alm. spånplader der er indunder fliserne, eller kan det ikke lade sig gøre - at det er alm. spånålader, men vådrums spånplader (hvis det findes)?!.

HVIS det kun er alm spånplade der er indunder, hvad skal jeg så præcist gøre, efter jeres mening.

Mulighed 1 er jo bare at spartle det hele flat, udover fliserne..!

Mulighed 2.. som Twist siger..

mulighed 3 - HVIS DET ER ALM. Spånplade..!

/Benne
Hej benne
Men den går jo heller ikke "flat" op i dag ?
- lav da en pæn skrå afslutning på toppen af de gamle fliser.

Men... du bør vel få undersøgt om der er en vådrumsmembran - og hvis ikke så gøre som Twist foreslår.

Jeg mener der har været flere tråde om opbygning af vådrum, så søg på det.

hej
Frank
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan da også bare lægge en 6mm gipsplade "på toppen", så kommer det da nok til at være pænt og jævnt. Jeg tror dog ikke at 6mm pladerne fåes som vådrumsgips.
Okay, Mange tak for hjælpen.
Jeg vil søge lidt, men har fået lidt indblik, så tror jeg godt ved hvordan det skal laves.

Mange tak! smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også