fundament

hej.

Kan nogen være venlig at fortælle mig om fundamentblokke skal armeres eller ej og hvordan man finder bredde og tykkelse af fundamentblokken.

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke at armere fundablokke over jord højde der ikke påvirkes af tryk fra siden . Mål H:20 cm L: 50 cm Bredde afhænger af hvad der skal ovenpå. De lægges bare løse sammen og fyldes med beton .
Blandingsforhold hvis du selv vil blande 5 dele groft støbesand 3 dele grus 1 del cement. Held og lykke..
Jeg skal igang med at støbe 12 m2 gulv i et udhus.
Jeg vil selv blande betonen og fik så den ide om man ikke kunne hælde lidt selvnivellerende spartelmasse i betonen og så på den måde få betonen mere medgørlig?
Vil det skade holdbarheden eller styrken?

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det vil ikke få nogen betydning med spartelmassen. Du kan lave et klaplag beton 5 3 1 dele. 3-5 cm under det ønskede gulvhøjde . Det vil give dig lidt erfaring med hvor meget vand du skal blande med og hvor meget tid du har . Når du har samlet kræfter og mod igen bland så 4 dele støbesand 1 del cement med så lidt vand som muligt og ret af til dit færdige gulv..
Jeg ser nu, at jeg ikke fik nævnt den ene af mine pointer med mit spørgsmål.

Netop det med selvnivellerende beton ville jeg forestille mig ville være godt til at fylde i fundamentsblokke, da det ellers er lidt bøvlet at få betonen til at falde godt til uden en rigtig vibrator.

Jeg har som regel lagt lidt tentorstål i hvert andet skift i de fundamenter, jeg har sat, og jeg har ikke antydningsvist revner i disse.

Betonlaget bliver kun på ca 10 cm, så jeg skal nok støbe det i en omgang.
Så forsøger jeg at tilsætte lidt selvnivellerende og ser, hvordan det arter sig.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også