Hjælp til PowerPoint

Hej

Jeg er nybegynder med Powerpoint, og jeg skal ret hurtigt have lavet en ansøgning i PowerPoint. Kan du hjælpe?

Jeg har lavet en master med et logo, som jeg gerne vil have vist på alle sider fra side 2 og frem.

Jeg vil ikke have logoet vist på forsiden, men jeg kan ikke finde ud af, at "slå masteren fra" alene på forsiden. Hvordan gør jeg?confused

Griber jeg det forkert an?

;-) Mille
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mille

Nu roder jeg sjældent (læs: aldrig) med Powerpoint, men hvis jeg ellers forstår dit spørgsmål korrekt, kan du så ikke bare starte en *helt ny* Powerpoint side, som så bare skal være forsiden?

Med andre ord: Du har din nuværende præsentation, som er side 2 til slut. Og så starter du en ny præsentation, hvor du designer forsiden.

Der er helt sikkert en skide smart måde at gøre det "rigtigt" på, men jeg aner desværre ikke, hvordan det gøres smile
Uden at vide noget om problemet med Powerpoint og hvilket job du søger, vil jeg lige komme med en kommentar!

Jeg lærte alle de finde ansøgningstips i skolen. Rette opstilling og henvisning til hvor man så annoncen osv...

Jeg har aldrig brugt det. Og jeg har aldrig fået afslag!
Jeg har hjulpet konen med at skrive nogle. Og hun insisterede på at følge den sindssygt kedelige og uinteressante måde at skrive jobansøgning på:-(
Hun har fået en del afslag... (Men har dog fået et godt job nu!!)

Jeg ringede engang uopfordret til afdelingslederen og spurgte om han manglede en mand. Han sagde at han gerne ville have noget på papir, og en time senere afleverede jeg en ansøgning.
På spørgsmålet om hvorfor den var skrevet med blå skrift, kunne jeg kun sige at det var håbets farve og at min printer var tør for sort!! Og derudover synes jeg også det viste at jeg kunne komme videre hvis jeg manglede en del!!
- Han ringede 2 dage senere og ville ansætte mig!!

Jeg møder helst personligt op. Så kan de stille mig spørgsmål og jeg bliver nød til at svare ærligt. For hvis man stikker en "salgsløgn" om sig selv i sådan en samtale kan man sjældent huske alle detaljer bagefter. Men det kan chefen. Han er nemlig ikke så nervøs!!

Back to the question.... Det lyder spændende med powerpoint. Men pas på det ikke bare bliver en demonstration på hvor mange effekter du kan få med i showet!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvorfor i Powerpoint? (se da "dias" agtigt ud når den udskrives?) Men ellers tilslutter jeg mig kro's måde - mener ikke at rammer mv. er dynamiske, men dannes når man kreerer siden - og ingen ramme = "blank side"

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej

Tak for de velmente advarsler.

Faktisk har jeg ikke tænkt mig at lyve - og der er en helt speciel årsag til at jeg vælger PowerPoint som indpakning. Mine kvalifikationer matcher 210% til den opslåede stilling, når vi lige ser bort fra, at de vil have en, som er superbruger i PowerPoint.

Derfor har jeg valgt at lave ansøgningen i PowerPoint, med den pointe, at jeg allerede er i gang med at opdatere min viden om PowerPoint. Modtagerne vil sikkert først synes, at det virker lidt opstyltet, at sende ansøgningen i PowerPoint, men når de når til slutningen, vil jeg tro, at de godt kan se, at formen er valgt som et muntert indslag.

Jeg har et par andre esser i ærmet i relation til PowerPoint-præsentationen, men det kommer for vidt at beskrive det her... men jeg regner bestemt med at skulle til samtale. Ansøgningen skiller sig i hvert fald ud - så der er vi helt enige - standardopsætninger duer sjældent.

Og så fandt jeg faktisk (selv) lige ud af, hvad svaret på mit spørgsmål er:

højreklik på det relevante dias
vælg baggrund
sæt flueben i "udelad baggrundsgrafik fra master"

wink Mille
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere