Mørtel eller puds til væggen?

Hej alle,

Jeg er ny til dette forum men håber virkelig i kan hjælpe.

Jeg har lige fjernet en dørkarm men i denne process har jeg samtidig fået revet en del af det puds eller mørtel som dækker murstenene med. Dette har efterladt nogle temmelig store bare pletter i væggen.

Nu er mit spørgsmål så.

Hvad bruger jeg til at dække op med igen?

Hvordan bære jeg mig ad men denne øvelse?
Hej alle, Jeg er ny til dette forum men håber... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak.

Skal jeg fylde hele hulrummet med mursten og mørtel? Det virker som et stort indgreb og ville kræve en del mere mørtel. Er det fordi de andrfe løsninger med garanti ikke virke? På nær selvføælgelig den med tråpladen som jo er den nemmeste men knap så æstetiske løsning.
Hej Jonas
Vel ikke større indgreb end ved forslag 2 ?
Jeg tror alle forslagene vil virke, men jeg har en trang til at bruge de samme materialer som der er, der hvor jeg reparerer.
Hej
Frank
Citat fra f.brodersen

Hej Jonas
jeg har en trang til at bruge de samme materialer som der er, der hvor jeg reparerer.
Hej
Frank


Ja enig. Men du skal være opmærksom p åat mørtlen ikke 'binder' på træ. Der skal være nogle søm der rager ud, som mørtlen kan binde på. I gamle dage sømmede man en måtte af siv fsat på træet.Derefter kunne det pudses. Bare til oreintering, men tror ikke det bliver et problem for dig. Da revnen er smal, og der kan bindes på muresten. Jeg vill ogås finde nogle mursten på en genbrugsstations, og knuse dem til mindre stykker, og så bare 'hælde' i væggen. Husk at murstene skal være våde. Læg stumperne i i en spand med vand. så er det om a tkomme igang
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også