VVS spørgsmål.

Jeg er stødt ind i en simpel opgave som alligevel er blevet et problem.
Jeg skal have et rør fra stueetagen, som skal forsyne en gulvvarmeshunt på 1.sal. Afstand 3 meter. Antal kredse ca. 7stk. Gulvvarmearial lidt under 200kvm.

1.Vss'er fortæller at der skal bruges 28mm rør mellem de to steder.
2.Vvs'er fortæller at der bare skal være 22mm rør.
3.Vvs'er fortæller at jeg bare kan tage 2rør af 20mm som jeg jo sikkert har tilovers fra selveste gulvvarmen.

Havde der bare været 1 svar ville det være en simpel opgave. Men nu synes jeg det bliver kringlet.
Jeg var selvfølgelig mere glad for den 3.Vvs'er da jeg bare kan lægge flere slanger af det som jeg i forvejen har liggende.
Synes ikke det bliver sjovt når jeg skal give 1700.- for 28mm da jeg kun kan købe 50meter af gangen, og jo skal bruge under 10meter.

Skal det sættes til afstemning så jeg kan se hvad der er godt nok.

(OSB! Varmekilden er jordvarme og de fortæller noget med en lav fremløbstemperatur.)

 

Jeg er stødt ind i en simpel opgave som alligevel... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

Nu kan jeg se du bor i udlandet, ellers kunne jeg nok havde hjulpet dig.

Findes der ikke en lokal vvs pusher i det store udland?

Venlig hilsen

Klaus


Jo der findes nogle stykker, men ingen ligger inde med den tykkelse. Det er Helsingborg og arbejder i Helsingør, hvor begge byer har været under lup.

 

Hej nif,

Nåå det er bare Helsingborg smile

Jeg kan godt hjælpe dig med dit problem, men er det ikke bedst/billigst at levere til din arbejdsplads i Helsingør, jeg har kørt med et par 5 meter alupexrør stripset fast til min tagboiler, så det kan du også gøre over sundet.

Jeg sender dig lige en PM

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis