2 delt garage låge billigt og nemt

jeg har brug for og lave en billig og nem garage låge .

hullet er 196 cm i højden
og 210 i bredden

hvad er nemmest og lave den som en stor låge eller 2 delt .Ved en stor hvordan sikrer man sig så den ikke hænger og skraber hen ad gulvet .

findes der nogle tegninger hvordan man laver sådan nogle låger nemmest og hvordan mht beslag så den kan låses indefra op i top bjælken og i gulvet .

beklædningen på garagen er bodex plader ,ved ikke hvad vægten er pr m2 på disse plader i en 9mm ver eller skal man bruge noget andet
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt klart 2 delt - alene pga. hængslerne, men også risikoen for "vrid" i porten.
Lav en ramme (husk kryds) i noget spærtræ, fx. 2"x4", brug finerplader som beklædning (og stabilisator).

Du kan i et vel-assorteret byggemarked finde alle de beslag, herunder lukkebeslag, du skal bruge. Skyderigler er en god løsning.

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Helt klart 2 delt - alene pga. hængslerne, men også risikoen for "vrid" i porten.
Lav en ramme (husk kryds) i noget spærtræ, fx. 2"x4", brug finerplader som beklædning (og stabilisator).

Du kan i et vel-assorteret byggemarked finde alle de beslag, herunder lukkebeslag, du skal bruge. Skyderigler er en god løsning.



har du en skitse på hvordan den skal laves

træet er vel 45x100 mm
UIhh jeg skal til det samme...min gamle vippeport er plumrådden og jeg vil gerne have en 2 delt låge/port så både fruen og ungen kan åbne skidtet.

Så jeg kunne da også godt tænke mig at se en skitse på sådan en fætter smile

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis