Isolering af krybekælder

Hej,

Jeg vil gerne isolere min krybekælders loft, men kan ikke lige finde ud af om der skal fugtspærre på eller ej. Krybe kælderen er på ca. 1 meter. der er ingen terrændække, dvs. at kælderens 'gulv' er det bare jord. Kælderens loft/husets gulv er ståltegl. Huset gulve er såvidt jeg kan se bygget op med strøer på dette ståltegl underlag, som ifølge den tidligere ejer er isoleret med 50mm isolering. Min plan er at lime 100 mm. rockulds isoleringplader direkte på stålteglsloftet i krybekælderen. Er det den korrekte fremgangsmåde, eller skal der lige noget fugtspærre på stålteglsloftet før isoleringspladerne?

På forhånd tak,
kml

kml
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej kml
Sakset fra Rockwolls "Den lille lune", http://www.rockwool.dk/sw64315.asp:

"Efterisolering af krybekælderdæk
Hvis arbejdsforholdene gør det muligt, kan krybekælderen med størst fordel efterisoleres fra kryberummet. Dampspærren skal anbringes di rekte under gulvbrædderne og 20-30 mm ned af gulvbjælkerne. Rockwool Flexi A-Batts placeres direkte under dampspærren imellem bjælkerne. For at opnå den nødvendige isoleringstykkelse opsættes min. 50 mm Rockwool A-Pladebatts 10 / Terrænbatts Bolig på tværs under gulvbjælker ne. Fasthold isoleringen med mekanisk fastgø relse uden form for træ mellem isoleringen. Der bør ikke være vindtæt lag under p.g.a. risiko for skimmelsvampe. ..."

Hvis du kommer 100 mm på, holder du reglen om at dampspærren højst må sidde 1/3 inde i isoleringen.
Hej
Frank
Jeg ved ikke om ståltegl er den rigtige betegnelse, men det var vist nok hvad den tidligere ejer kaldte det. Hele loftet i krybekælderen er lavet af teglsten (materiale som mursten) som hviler på fundamentet (som er pilateret). Disse teglsten er såvidt jeg kan se opbygget som firkant profiler (er hule indvendigt) som vist nok er armeret med stålprofil (som jeg ikke kan se). Gulvene i huset er så lagt ovenpå disse tegl. Giver det mening?

mvh,
kml

kml
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis