Kæde til Parksav

Hej..

Jeg har købt en brugt motorsav/kædesav ved navn Park model DT38CS-X køtb i Silvan. Men jeg synes ikke den skære så godt, og det kunne godt tyde på at den trænger til ny kæde ikke? Men hvordan finder jeg ud af hvilken kæde jeg skal have? (Regner med at købe den i Silvan, men det er vel ikke et krav?!

... Jeg er total ny på siden, og også stadig ny som gør det selv smile ...

Engang have mand, altid have mand :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan finde en lokal kædesavs "pusher". Der kan du få slebet kæden for en beskeden pris.

Mvh Thomas

Lyder som lige noget for mig . Men hvor finder jeg sådan en pusher, når jeg befinder mig i nordjylland?

Du skal lære at file den selv, det er ikke så vanskeligt, du kan faktisk få en filelære også.Det er sådan et stykke "bik" der spændes på filen så du kan se hvilken vinkel du skal file med. Og en kade skal files mange gange før den skal skiftes, det bliver dyrt hvis du skal betale for det hvergang.

V.h. Håndværkeren
Og det er? - få en filelære også.

Hvordan skal jeg gøre det?

er ny rolleyes

En fil og tilhørende file lære kan du købe i næsten alle butikker der handler med isenkram /værktøj. Og ellers kan du købe den hos Onkel Harald !
www.harald-nyborg.dk

V.h. Håndværkeren
Annonce
Når man skal i gang med at save med kædesav for første gang, mener jeg man har pligt til at finde ud af hvordan lortet hvirker inden man starter.
Det er et rimlig farligt stykke værktøj, når du skriver du vil skifte kæden fordi den er sløv, er mit bedste råd at du opsøger en mere erfaren kædesavsejer/kædesavsforhandler, der kan vise dig hvordan du bruger sådan en svend, inden der ryger et ben eller saven brænder af.mad sad
Hej ame.
Og velkommen her på LDS.
Hvis du ikke er klar over det, så fortæller jeg det til dig nu !
Det er max. 10 % af dem der køber maskindrevet værktøj der læser Brugsforvirringen.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis