Min computer gik ned ?

Hej allesammen ..

Har lidt af et problem ... mens jeg sat og spillede på min computer blev skræmen sort .. computeren kørte stadigvæk .. men det var som om den kørte langsommere og langsommere ned i tempo .. (ren lydmæssigt) der er stadig lys i kabinettet ..

1 Jeg har tjekket stikket i skrærme sidder ordenligt i ?? Det gør det !!

2 Jeg har prøvet at genstarte .. den starter op med lys i kabinettet .. men stadig sort skræm og nede i tempo ??

3 har prøvet at skifte skærmen ud .. det er ikke den der er noget galt med

Den har nogle gange lukket ned af sig selv et par gange .. men kunne start normal lige efter ?? det er dog over en måned siden den sidst har gjort det !!


Hmm håber nogen kan hjælpe mig her .. På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være lidt forskellige ting. Mest sandsynligt, så har du haft en defekt blæser som der nu er årsag til at du har brændt en eller anden komponent af.
Du kan tjekke dine blæsere ved at pille kabinetsiden af, og kontrollere om alle blæsere løber rundt når du tænder for maskinen.
Er der noget der ikke virker, så skift blæser plus den pågældende komponent.
At dømme fra din beskrivelse, vil jeg umiddelbart tro at det er CPU'en, da grafikkortet ville have lavet grafikfejl på skærmen inden det gik i stykker. Det er dog også muligt at det er dit bundkort eller din strømforsyning.

Skulle du have problemer med at diagnosticere, så kan det normalt svare sig at forsøge at udskifte komponenterne en efter en indtil det virker igen, og så bagefter teste de udskiftede komponenter en efter en, indtil man finder synderen.

Har du ikke reservedele nok, kan det ofte svare sig at gå til en fagmand, da forkert indkøbte reservedele som oftest er meget dyrere end de måske 2 timer du skal betale for rep hos en prof.

Hvad er det for noget hardware der er tale om ? Jeg har selv lidt reservedele liggende, men ikke til alle typer af CPU, ram og GPUer.
Hej Twist .. tak for din tid her ...

Cpu´er ... puhaa hvordan finder jeg ud af hvad den hedder ? kikker man inde i den når kabinettet er taget af ??

Jeg kan fortælle at cdrom drev og dvd drev vil ikke køre ud .... jeg kan ikke heller ikke slukket for computeren ved at holde knappen inde .. hvor man normal tænder den .. men kan dog tænde den normal op !!

Min lille seberarte blæser drejer ikke rundt .. Den er forholdvis ny .. er det jeg har skiftet ud for 2 år siden .. som det eneste i computeren ... Kan se at selve blæseren i strømforsyningen drejer rundt og virker .. Hvis der er lys i kabinettet og den blæser drejer rundt i strømforsyningen .. kan det vel ikke være strømforsyningen der er stået af ??

Jeg må nok prøve den fagmand .. kan som sagt ikke købe resevedele ud i den blå luft
Tja, hvis en blæser ikke virker, så kan det tyde på et problem med strømmen. Men hvis PC'en ikke vil slukke når man holder powerknappen inde, så kan det også meget vel være et problem med bundkortet.
PRoblemet er lidt at der findes bundkort af mange forskellige typer afhængig af hvad du eller har i maskinen, det vil derfor være nødvendigt at prøve med et nyt bundkort af den type du skal bruge. Så ja, du må nok til en fagmand. Sig til hvis du har svært ved at finde en, så skal jeg nok tage fat i mine kontakter.
Jeg har en god fagmand .. og den er sent afsted .. han ville prøve en ny strømforsyning.. og derefter arbejde sig frem hvis det ikke var den ... jeg ville få svar i morgen .. men stort tak for din hjælp ..kommer med mere nyt når det kommer :-)
Twist har sandsynligvis nævnt det (har ikke lige læst hele tråden), men mit bud vil være enten varme eller strømforsyning. Du kan også forsøge med at fjerne batteriet på bundkortet et øjeblik og sætte det på igen.

Nu jeg tænker over det, så kan det, at den kører langsom (det er vel kun inde i Windows og ikke ved bootup, før Windows?) også skyldes virus eller spyware. Når en computer bliver inficeret, begynder den at køre meget langsomt og vil hjertens gerne genstarte lidt smile
Jeg har også prøvet sort skærm og troede, at nu var alt håb ude - det var såmænd bare kablet til skærmen, der var kaput.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis