kompostkværn

hej alle.
Nogen der har erfaringer med de her Bosch kværne 2200 og 2500 jeg har på fornemmelsen at de kører ret lydsvagt, men holder de ? . hvad er princippet i dem. Har lige smidt en Alko ud, den var strengt taget ikke en "skid" værd.cool

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Lynæs, sådan en laver du da selv. Nu skal jeg lige tage et par billeder af en driftsikker hjemmelavet model. Så er jeg sikker på at du kan selv.
Med hensyn til dit spørgsmål, det er en valse der nærmest gnaver træet i spåner. Jeg har set en ikke så langt fra hvor jeg bor, og ejeren bruger den hver gang han klipper hæk. Det ser ud til at fungere fint.

V.h. Håndværkeren
Hej Jørgen. Jeg tror ikke jeg får tid, med alt det havearbejde konen finder på, jeg skulle jo også gerne ha' lavet lidt båd. Har forsøgt at finde en bådbygger efterlønner, men uden resultat. Men jeg vil da gerne ha' de billeder.
Desværre/heldigvis ser det ud ,som om vi igen får et travlt år på det lille teglværk.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg er den lykkelige ejer af en Bosch 2500.
Den er rimelig støjsvag, ja faktisk har jeg fået ros af naboen for den.smile

Den "spiser" pænt store grene, ja faktisk større end hvad de skriver den kan klare, bare de er friske (de tørre gamle grene har den lidt problemer med) men den har lidt begrænsninger når det kommer til tynde pinde.
jeg fældede sidste år en død bambus og tænkte at her kom kompostkværnen på arbejde, desværre kunne den ikke rigtigt "tygge" bambus.
Bevares den "ødelægger" strået, men den klipper det ikke ud i små stykker, den nærmest "tramper" strået fladt og spytter det helt ud.

Den æder sig dog fint igennem hæk-affald og andre smågrene.

Nå, men generelt er jeg meget glad for maskinen, specielt det at man kan sætte den i bak-gear hvis noget sætter sig fast er rigtigt godt.

PS: Vær dog opmærksom på at den kræver en 16A sikring PGRA startstrømmen og ved overbelastning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis