Hjælp til bordplade

Vi har på nuværende tidspunkt i vores køkken en lys træbordplade fra Geisler, som er hvidolieret - Denne er yderst upraktisk og vi overvejer nu at få sat mosaik på. MEN er der nogen der vil dele deres erfaringer med os ift. dette? Vi forestiller os, der skal påsættes hvide mosaik, idet vores køkken er meget lille og en anden farve vil virke for dominerende, men hvad med fugen? - den bliver jo også lys og hvordan er den så at holde confused Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.wink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede sidste efterår et bryggersbord med klinker - og fruen insisterede på at fugen skulle være hvid, godt så!

Nu har vi brugt bryggerset i ca. 2-3 uger som køkken imens vi laver vores egentlige køkken i stand. Gæt hvilken farve fugen har nu...?? - svært at sige for der er mange :-)
Og bordet er umiddeltbart før ibrugtagning blevet behandlet med fugeforsegler - men det har ikke megen effekt.

Bordet er lavet af en 18mm finerplade med klinker (10x10 cm) på og det er såmænd holdbart nok.
Finerpladen er behandlet med alfix vådrums primer.
Klinker er lagt på i alfix fliseklæb (den grå) iblandet noget grønt stads der gør klæberen mere elastisk. Det holder fint.
Hej Martin
Velkommen til sitet.
Overvej lige afslutningen ud mod køkkenet, her kunne du sætte en træliste fast i bordpladen for at dække over de to lag (plade + mosaik) og så bruge en fleksibel fuge bagved, da trælisten vil arbejde mere end mosaikken.
Afslutning ind mod væggen med en hulkehl-liste.
Jeg går ud fra, at du får noget skæring af mosaikken omkring vandhanen, som kan være lidt bøvlet at få pænt – løsningen kunne være en køkkenvask med ”bagkant”, hvor vandhanen sidder på vaskens forlængelse. (Hvis I da ikke allerede har sådan en vask.)
Check også lige om jeres vask også kan gøres fast, når bordpladen bliver tykkere. (Idet jeg forudsætter I fører mosaikken ind under kanten af vasken).
For fuldstændighedens skyld – har I overvejet at slibe pladen og give den en anden type olie? Om ikke andet som et (billigt) forsøg, inden I griber til mosaikken?

Hej
Frank
Staun: Kan godt se, det ikke er den bedste løsning med en hvid fuge... Der må tales om ændring af mosaikfarven såbiggrin

Frank: Ja det har været i overvejelserne at give bordpladen en anden olie, dog er jeg noget usikker på, hvorvidt bordpladen kan olieres sort, således at det ikke trænger langt ned og bliver ujævnt rent farvemæssigt.. Er der nogen af jer, der ved noget om det?? Ha ha kan sgu godt høre, der ikke er en handymand gemt i mig...biggrin
Fugens farve har ingen betydning, den kan sagtens beskyttels med f.eks. Alfix Fugeforsegler - det holder i 3-5 år og så bliver den med garanti ikke misfarvet.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis