Hvilken akku-boremaskine?

Hejsa

Jeg står og skal bruge en ny akku-boremaskine, men hvilken skal jeg vælge?
Jeg har netop købt nyt hus, som skal renoveres.

Her er 3 forslag, men hvis I har andre, så sig til:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8421&Grp=210030&n=20100 Makita 12V 2,6 Ah kr. 1498.-

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1757&Grp=210030&n=20100 Makita 12V 2,0 Ah kr. 1498.-

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5553&Grp=210030&n=20100 AEG Akku 12V 3,0 Ah kr. 1478.-

Det skal siges at jeg har en b&d borehammer, til det grovere arbejde og til at bore huller i væggene smile

 

Christian

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvist du skal have god start til renovering.!
så ville jeg vælge den med tilbehøre i kasse med skuffer.?
du går ikke helt galt i byen med nogen af dem du har kigget på, jeg har makita på mit arbejde, og de fungerer fint, der er dog et lille problem med at spænde borepatronen hårdt nok , jeg har selv til hobby,og lav det selv opgaver herhjemme, købt en aeg 12v, den fungerer også fint, og den har en finese som er rar at arbejde med, du kan vende batteriet så balancen blir bedre hvis du skal skrue eller bore vandret , men gå ned i butikken ,prøv maskinerne , og se hvad der passer dig bedst,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Privat har jeg selv den 12V Makita 2,0Ah hvor der følger en masse tilbehør med, og den er sådan set fin nok. Den vejer ikke så meget, og er rimlig kompakt, men den er ikke så kraftfuld. Men stod jeg i din situation, ville jeg tage den anden Makita, har en på værkstedet som er blevet (mis)brugt på det groveste, og den kører stadig som var den ny. Jeg skal ikke kunne udtale mig om AEG´en.
Kan godt være at jeg spørger dumt, ville det være en fordel at lede efter f.eks en 14.4V maskine i stedet? Den bliver jo nok med et mindre batteri, men hvis der er 2 med og hurtiglader burde det vel ikke betyde det store eller er jeg helt galt på den?

 

Christian

Jeg købte for godt et par år siden en DeWalt 12v med 2 batterier, den virkede sådan set ok, men efter 2 år og ca en uge var begge batterier døde. Nye originale er ret dyre, så maskinen er lagt på hylden. Så hvis du senere vil købe andre akkumaskiner, så køb hellere et sæt nu, som bruger samme batteri, så du kun skal købe 1 når de originale er færdige. Man skal huske at lade på batterierne med jævne mellemrum ellers dør de. Jeg har købt en Festool og håber det går bedre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg vil sige at den gamle akkuboremaskine, en b&d har været mig tro i 10 år, så det var også på at den skulle pensioneres

 

Christian

Jeg kender 2 der har haft AEG Akkuboremaskiner med 2 batterier hver Efter et par år var batterierne ubrugelige - på begge maskiner.....
Regner med at det bliver en af de 2 makita maskiner jeg køber, vil prøve at se om jeg kan nå at få fat i den på 2,6 Ah hvis den ikke stiger i pris

 

Christian

Hej

Jeg vil gå i lidt en anden retning end den du har foreslået...
Jeg vil grave en lille smule dybere i lommen! Og klikke ind hos www.prishammeren.dk Og finde en 18 volst Makita. En med Li-Ion batteri.
Den vejer kun som en 12 - 14 volts udgave men arbejder som en hest...
Den 3 gears model med slag og hele svineriet koster knap 2000,- At du kun har et batteri betyder reelt ikke noget. Der er masser af energi i et enkelt og ladningen er meget hurtig.
Jeg har den selv og blev MEGET imponeret af dens kræfter. Og der er også lys på den ! en OK ekstra feature når der skal skrues...

Min LXT Makita her send 220V maskinen på pension.....

Den har desuden en rigtig fin balance når du har den i hånden. Vi bruger den også på arbejdet. Her har vi skiftet alle de gamle DeWalt ud med Makita. Det er sket pga drigtsikkerheden og at de er mere handy.

LXT serien ligger langt bedre i hånden og er langt stærkere end Nyborg's udgaver... Noborg modellerne er en generation ældre teknisk og brugsmæssigt. Så du får en masse for de sidste 500,- Et Li-Ion batteri holder desuden meget længere og aflades ikke på samme måde som de gamle typer.

Jeg har selv handlet hos prishammeren. Helt uden prblemer, og med hurtig respons osv. Jeg har intet med firmaet at gøre, er bare en tilfreds kunde.

MVH Njord
jeg vil gi samme råd som njord.
har købt 18v milwaukee sæt hos dem, med 3 batterier, og det virker upåklageligt, dog gik den første skruemaskine i stykker, men fik en ny tilsendt 2 dage efter.
Samtidig er det priser som er til at overkomme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis