Stillads på græs

Hej

Jeg skal have kalket mit hus og fasaderne er så høje jeg skal bruge stillads. Jeg har nu fået lånt et fint stillads, men så er problemet nu, hvordan får jeg det til at stå fast i græs? Jeg har prøvet at ligge nogle plader ind under hjulene, men det havde faktisk modsatte effekt.

Skal jeg bare tage mig sammen og hoppe op på det gyngende stillads, eller har i nogle gode råd?


Mvh Dennis
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor store de plader er men jeg bruger som regel et par fliser. Ellers kan et forskallingsbræt gøre det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

På det stillads vi har på arbejdet, kan man godt tage hjulene af og erstatte med faste ben, vi har også sidoafstivere som går ned til jordplan.
Det kunne jo godt være at ham du har lånt stilladset af har mere tilbehør??

Hilsen
/nosi
Da vi lavede tag, gik det da fint med et par plader under på græsset, og så låse hjulene, så gik det da ingen steder.
Mener gavlene er omkring 7meter, men så var der også langt ned

Det var med et Jumbo rullestilads, kan godt være de billige i Bauhaus osv. er mere "ustabile"
Vil tro han tænker på en hel plade på 240*120 i krydsfiner. Det har jeg også før brugt men kommer an hvad man har ved hånden man kan bruge.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Gydesen

Chr-Hj, når du siger plader, hvad er det så? spån plader, kører plader eller noget helt andet?


Det var krydsfiner på ca. 40x40cm
Nu har jeg prøvet at slå græsset, og smidt de samme plader ud igen. Det blev da lidt mere stabilt, nok til at jeg tør arbejde på det.

Tak for hjælpen

Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis