Luftfilter åben/lukket model?

Jeg skal ud og investere i et sportsfilter til min peugeot 306. Hvad er forskellen på et åbent/lukket luftfilter? Hvad er det bedste?

Mvh Kasper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Må jeg have lov til at vende dit spørgsmål, og spørge dig, hvad forventer du at få ud af investeringen ??????
Et åben filter sidder helt i det fri, og er gerne et konisk, et lukket sidder i en luftfilterkasse, og er gerne firkantet eller rundt
Mvh autoole
...... ud over lidt lyd, så giver sportsfiltrene ikke en meter. Har prøvet "lidt af hvert" og end ikke at pille filteret helt af har kunnet mærkes/måles. Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, skal der noget af en motor til at tage pippet fra almindelige filtre - og mig bekendt har Peugeot ikke i gademodellerne fostret noget, der kan gøre det.

Så med mindre lyden eller udseendet har betydning, så drop det og skift det normale filter lidt oftere!

(og det er ikke for at være kedelig....wink )

Mvh.

Jan R.
Hvis det er lyd du går efter, er det et åbent filter du skal bruge.

Købte et K&N kit for en 5år siden til en Golf Gti 16v den kom godt nok til at lyde vild.

hvis det bare er et til den orig. filter kasse kan det vist ikke betale sig, man kan få mange parpirfiltre for det som et eks. k&n koster, og så skal man døje med at rense også.
Men brug den originale kold-luft-slange eller en anden form for kanal til at føre kold luft frem til det åbne filter. Hvis du ikke bruger denne, er luften du får ind i motoren varmere og dette er lig med mindre ydelse
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
hvis det nu er et must for dig at smide dine penge ud på et sportsfilter
så gem endelig det originale filter de kan ikke li sportsfiltre til syn
Åben filter = mere lyd
lukket filter = mindre lyd

hvis man håber på og kunne hente en lille bitte smugle er min efaring at det bedste du kan gøre er at på kold luft ledt hen til din indsugning, enten ved og lede den ind i din lukkede indsugning eller ved virkelig og tænke over hvor du sætter det åbne sportsfilter ( eksempel kunne være og sætte det i den skærm og få det væk fra motoren som udvikler varme)

men du må ikke forvente andet ind lyd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis