Puch Maxi :)

Hej Alle.

Jeg er ny på forummet, og jeg er mindst lige så ny med den puch maxi jeg lige har købt.

Der står den måske skal indstilles i tomgang.. Jeg mener det er en P eller K model jeg har købt.

Hvad betyder det og hvordan gør man det?

Mvh

Tuketuk
Hej Alle. Jeg er ny på forummet, og jeg er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke satse for meget på de ungdomsskoler. Ihvertfald ikke i Tønder kommune. De har hverken råd til det ene eller det andet! jeg er lige blevet smidt af Motorlære, fordi de ikke havde råd til at vi gik til det for mange, så 7 røg ud!!

Men tilbage til emnet, Hvis du får din puch sandblæst, og så køber en grunder og det maling du skal bruge, så starter du med at rense stellet for fedt, snavs osv. med fortynder. Derefter sprayer du i ca. 30 cm´s afstand i flere tynde lag!! Det behøver ikke dække første gang. Hold dig til anvisningerne på dåsen, og slib let med TØRT vådslibepapir mellem hvert lag. Hvis du har et sted der er over 20 grader hvor du kan stå er det fint.


 

Til en Maxi som din er en god tommelfingerregel: Begge skruer skrues helt i bund og så toenhalv omgng ud igen. Så står den meget tæt på, så må du lytte og mærke for resten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Mr T

Til en Maxi som din er en god tommelfingerregel: Begge skruer skrues helt i bund og så toenhalv omgng ud igen. Så står den meget tæt på, så må du lytte og mærke for resten.


Mener det er helt i bund og 1½ ud? wink

Ikke for at kritisere, du ved sikkert mere end mig om det. Men det er så jeg kan stille min ordenligt smile
benzin skruen skal stå 1.3/4 del ud efter er skruet i bund.!

tomgangskrue er lidt sværet at sige hvor den skal stå.?

men skruer du den i bund den gasser motoren op i omdreninger
og skruer du den ud gasser du den af
og går ned i omdreninger indtil den går jævnt.

tomgangskruen sider på den lodrette cylinder på kaburetoren
der hvor gas kablet går ind.!
Og så er det bedst at indstille når dyret er lidt varm.. og det er kun de firkantet kaburatorer der er benzin skrue på.. den gamle runde er der kun tomgang på.. og det der med at indstille efter tidskrifter er ikke altid let på en gammel hund som denne,, så skal det hele jo være i tip top før den holder.. så det bare igang med jysk håndføling.. biggrin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg skal også til at male min Puch om nu her. Jeg har fået en masse gode råd fra en landmand der for nogle år malede sin traktor om, i øvrigt med et rigtig godt resultat. Det jeg har fået fortalt er at det i nødvendigvis bliver bedre af at få alt malingen slebet ned men der imod bare at tage noget sandpapir med en korn 180-200 og slibe hele stellet så det får en mat overflade og ved ujævnheder slibe så det bliver jævt. Der efter skal du tage noget selolocefortynder og tøre det hele af i for at fjerne eventuelt skidt. Så er den klar til at blive malet, start med en god grunder gerne på spraydåse og så hvis det skal være spraymaling, så lad være med at købe det billigste af det billigste og gi det gerne en 3-4 lag
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også