Justerbare stolpefundamenter

Hej.

Jeg er faldet over dette produkt: http://www.bmc-danmark.com/images/c6dda32450b705c6edcf00889c4479d5LoesbladBendersStolpebaerer0801.pdf

Det er et justerbart stolpefundament (stolpebærer) med 4" gaffel. Det lyder jo umiddelbart ret snedigt, da man nemmere og hurtigere kan justere fundamenterne ind i vater. De koster ca. 120 kr. stykket.

Men er der nogen der har nogen erfaring med disse? Er der problemer med styrken eller andre ting? (Udover at der muligvis er nogen der synes at det er billigere selv at støbe) biggrin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder umiddelbart meget smart - men som de skriver er de ikke dimensioneret til fx. stakitter der bliver påvirket sidevers af vinden...

måske lidt ved siden af men i samme kategori - hvis stolperne skal støbes i jorden kan man lægge en belægnings sten i bunden af hullet og skrue en fransk skrue i bunden af stolpen og bruge skruen til at justere stolpen i højden.
Tak for dit svar. smile

Nej, dimensioneringen i forhold til sidevers påvirkninger giver lidt problemer. Men så længe de holder i forhold til bygninger med flere sider og evt. med tømmerkryds, så er jeg også tilfreds. biggrin

Hvis man skal lave hegn, så vil det vel også være mere naturligt at grave stolperne ned. Stolpefundamenter vil vel atid være følsomme overfor sidevers påvirkninger...?
Jeg har brugt sådan nogen til mit redskabsskur. De virker glimrende. Men jeg synes nu ikke at det med højden er det sværeste. Det er mere det der med at ramme rigtigt på linie. :o
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis