Polo Hit, går i stå

Hej,
Jeg er lykkelig ejer af en Polo Hit 86´ som jeg faktisk har været meget tilfreds med indtil nu.

Hver gang jeg træder koblingen ned går den i stå. Med andre ord hver gang gassen slippes. Når jeg køre kan den godt holde sig igang, men man kan stadig mærke at den "humper" lidt, men uden at gå i stå. Det føles som om der er klumper i benzinen. Benzin pumpen er blevet skiftet for 10.000 km siden.

En anden ting jeg har funderet over er kaburatorsprit jeg har brugt hele vinteren ved hver tank up. Kunne det væredet som sidder i tanken stadigvæk og at det er det som får den til at humpe/gå ud?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KUN et gæt, jeg er ikke mekaniker!!
Min kone har også haft en polo, som opførte sig på samme måde, det viste sig at det var kommet skidt i tomgangsdyseren.

Hilsen
/nosi
sikkert mange muligheder, men hvordan er der med luftfilteret?

vh Anders
evt tændrør..??
jeg vil tro det er nåleventilen der ikke lukker ordentligt for benzinen
altså kaburatoren løber over så der løber for meget benzin ind i tomgang
Tak for de mange svar.

Jeg var lige ude her til morgen for at prøve lidt forskelligt. Da jeg startede den sprang den igang og jeg kunne fint lade bilen stå i tomgang. (ca. 5 - 8 min) Da jeg så begyndte at køre med den begyndte den at hoppen igen og ikke kunne gå i tomgang. Så er tændrør, tomgangsdyser og nåleventilen vel udelukket?
Har fundet fejlen. Jeg tømte benzintanken helt og lod bilen gå død så alt benzin var brugt. Tog cyklen og hentede 10L frisk benzin og fik liv i den igen. Nu spinder han som aldrig før. Enten har det været spriten eller også har der ligget en del vand som spriten ikke har kunnet tage.

Men jeg er nu igen en lykkelig ejer af en polo smile

Tak for tiden alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis