Beton til fundament

Hejsa,

Jeg har gravet ud til fundament (havemur) og skal have den fyldt op med beton.
Randen er 38m lang, 30cm bred, og ca 90cm dyb, - så jeg skal bruge 10M3 beton.
Når man ser på nettet, så koster det ca 900kr pr M3, leveret med betonkanon.
Mit spørgsmål er om det kan gøres billigere?

Kan man overkomme at blande 10m3 selv, hvad vil det ca koste i matrialer, og hvorlang tid vil det ca tage?
Allerhelst ville jeg gerne have betonen leveret med kanon billigst muligt smile

Mvh
Frank
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ved ikke om det kan gøre billigere med kanon, men jeg har regnet lidt på prisen ved at lave det selv.

Støbemix: 85 kr. 1/4 m3 = 3400 kr. jf. bødkeriet i Holstebro
Cement i forhold til beregner på Aalborg Portlands hjemmeside:
180 kg / m3 -> 72 sække a 25 kg = 2304 kr. løssalgspris pr. sæk på olt.dk
Det giver en pris på 5704 kr. Det kan nok variere en del så mit gæt er nok at det koster ca. 6000 kr. + vand- og strømforbrug. Der er så, hvis vi ser bort fra strøm og vand ca. 3000 kr. tilbage til din arbejdsløn.

Jeg kender en murer som selv blandede 7 m3 til fundament, og husker det som om han brugte en hel lang dag. Jeg fortalte ham om en anden murer, som skulle blande 5 m3 til gulv, som skulle køres ind på trillebør, fordi betonværket ikke kunne levere til den tid han havde behov for, og han rystede på hovedet. Han vil aldrig igen selv gøre det, han synes ikke det er det værd.

Så har du lidt mere at vurdere ud fra, når du skal vælge hvordan du vil bære dig ad.

God fornøjelse :-)

Mvh. Carsten.
Hejsa

Jeg støbte et fundament sidste efterår - i alt ca. 1,1-1,2 m3. Jeg synes, at det var hårdt nok, da jeg ikke bestilte andet end at skovle ting op i blanderen og køre det med trillebør i 5-6 timer. Det var godt nok en tromleblander, så det tog noget længere tide end med en tvangsblander.

Husk, at hvis du selv skal blande de ca. 10 m3, så kommer du i løbet af dagen til både at skulle skovle 15-20 tons op i blanderen og køre den samme mængde med trillebøren hen til "hullet". Når der er tale om så store mængder vil jeg klart bestille betonen som færdigblandet.

Husk i øvrigt at lægge prisen for leje af tvangsblander oveni, når du sammenligner prisen med den færdige beton. Jeg tvivler i øvrigt på, at én dag er nok.

Mvh
Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis