Leje og brug af stennedlægningsfræser

Hej Have-eksperter! biggrin,

I en del af vores have skal jeg anlægge ny græsplæne. Jeg tænker på at benytte en stennedlægningsfræser.

Jeg har en opfattelse af at den fjerner de fleste sten og planer jorden i samme omgang.

1) Hvor kan man leje en "hånd-skubbet" stennedlægningsfræser, og hvad er prisen for 1 dag (jeg bor i roskilde-omegnen)?

2) Er der nogen der har erfaringer med brugen af den, kan det anbefales? - er der noget jeg bør være opmærksom på!? smile

/simon
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Byggemandbob

Hej Simon

Jeg går selv i samme overvejelser som dig, men jeg har ikke prøvet det endnu. Jeg har fundet to udlejere:

Ham her i Gørlev
http://www.erhvervspladsen.dk/Ads/SalesShow.asp?id=2901

Og så selvfølgelig allestedsnærværende JJ, som har afdeling i Roskilde.
http://www.jjm.dk/index.asp?page=view.asp&id=1760318639

Hvis du går i gang før mig, så vil jeg meget gerne høre om resultatet biggrin


Laver det 1. eller 2. maj. Så må vi se om det kan bruges
Der er godt nok lige noget der jeg ikke ved noget om !!
Hvad er forskellen på en almindelig selvkørende fræser og så den omtalte stennedlægnings fræser ?

V.h. Håndværkeren
Har som sagt ikke prøvet den endnu wink - men det skulle være noget i denne stil (så vidt jeg har forstået monteres den på en "normal" fræser):

side3nr4.gif

Det smarte skulle så været at den tvinger de store sten ned i jorden, og den fine jord bliver lagt ovenpå. Tilsidst sidder en tromle der retter jorden af/planer, hvilket skulle være nemmere da den fine jord ligger øverst.

Det lyder smart nok smile
Ja sådan en har jeg heller aldrig hørt om før.
Jeg har selv haft tanker omkring omlægning af græsplæne.
I TV-programmer har man set en maskine med vandrette knive, der skærer den gamle græstørv fri, hvorefter hele "tæppet" kan fjernes og ny plæne anlægges.
Men den må vel også kunne findes til udlejning.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Citat fra simonshave

Laver det 1. eller 2. maj. Så må vi se om det kan bruges


Det gjorde du vel ikke i det vejr
nej!! - men det endte sq med at jeg droppede stenfræseren af en masse uheldige praktiske årsager. Så jeg får desværre ikke prøvet den i denne omgang :/ - ærgeligt, det kunne have været sjovt at se den i funktion smile
Det kunne det, men den er jo heller ikke helt gratis at leje. Jeg satser stadig på den, men venter lidt endnu pga. tidsmangel. Arbejde har det jo med at stjæle alt ens fritid smile
I to må bo det forkerte sted i Danmark, vi havde det fineste vejr her på Als.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis