Ordenlig Gel-Coat

Jeg har lavet en Glasfiberjolle i stand sidste sommer.

Jeg købte noget Gel-Coat på qxl (hos ham den billige)
som jeg påførte med en fin rulle.
Det blev af helvede til - ligner allermest alm. vægmaling som er påført.

Hvilken gel-coat er god, hvis jeg vil have et rimeligt tykt lag ? Altså sådan det dækker mindre fordybninger (slibemærker) og bliver en glad overflade som man ser på andre både?


Kan jeg male oven på det nuværende lag (evt. efter en grovslibning) eller skal det hele væk igen ?

Hvordan påføres det for bedst resultat?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår det sådan at du gerne vil have en lige så flot og glat overflade som på færdigstøbte både.
Så er der ikke nogle lette omveje, men grundig slibning og spatling så overfladen er som en barne numse. Herefter kan du trække gelcoaten på med en malerpude, det er nok det nærmeste du kan komme en fin og glat overflade. Men du skal have en temperatur på minimun 21 grader i mindst 5-6 timer og du skal være meget nøjagtig med blandnings forholdet gelcoat/ hærder.
Husk at med en male pude må du kun trække i en retning !

V.h. Håndværkeren
Ja altså inden for rimelighedens grænse smile

Det er et gammel skrog - jeg vil egentlig gerne have en "hård" og glat overflade, at der er nogle små slibefordybninger gør ikke noget - det der er nu er som en vægmaling i overfladen tørt og grimt smile

Ville en Topcoat være bedre da der er voks i? giver den et andet resultat?

Kan man evt. sprøjte skroget med noget "fyller" ? Det kan man på andre emner. Altså lidt ala sprøjtespartling.

Jeg arbejder med den i et tempereret værksted.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gelcoat bruges i en form, derfor får den en glat overflade,hvis det skal påføres som sidste lag skal det være topcoat, du kan selvfølgelig prøve at vandslibe med meget fint slibepapir ,og derefter polere overfladen med voks

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Citat fra TCDK

Ville en Topcoat være bedre da der er voks i? giver den et andet resultat?


Det kan man vel ikke udelukke, men det er ikke derfor man putter voks i topcoat.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, tilsætter man voks for at skærme mod luftens ilt mens topcoaten hærder.

WS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også