1 bærbar 3 skærme!

hmm lyder godt nok lidt vildt..

Men har 3 bærbar af de samme hvor det kun er en der virker, kunne man ikke skille dem ad, også tag de 2 skærme der virker og lodde ledningerne sammen med den bærbar der virker helt? så man får det samme skærm billede på alle 3 ?.....

Og det skal bare bruges til et projekt, så det er ligemeget om det 2 skærme kommer til al ligge ved siden af den bærbar der virker !

Håber i forstår det

Mvh Svend
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA alt kan lade sig gøre, noget er mere besværligt... Men er det samme fabrikat? Hvis det er samme fabrikat OG model. Er det jo bar at skille tingene ad og fixe det.
Er det ikke samme fabrikat og model. er det jo ligesom at montere en skærm fra en Mazda på en Mercedes...Nemlig besværligt da tingene ikke passer sammen
Der er ikke nok power i dit grafikkort, dvs du futter det af. Hvis det er et rigtigt godt grafikkort der sidder i kan du være heldig at den kan trække 2 ialt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er ikke så svært. Du skal jo bare have replikeret signalet, og så sat lidt ekstra strøm til de to øvrige skærme.
Tak for svarene .. Jo det er samme fabrikat OG model...

Men hvordan sætter jeg mere strøm til de 2 skærme ?

billeder af ledningerne kan se her, billede 4
Husk at du ikke skal være ked af det, hvis projektet brænder noget af. Men jeg ville prøve at sætte en skærm på samme måde som ledningerne til den laptop der allerede virker. Altså parallelkoble samtlige kabler. og så se om det virker.

Det jeg tror kan brænde af er strømforsyningen til baggrundsbelysningen. De er nemlig lys bagved din skærm, ellers kan du ikke rigtigt se noget på den. Måske du kan finde ud af hvilke ledninger det er. Og så benytte en ekstern strømforsyning, så du kan levere nok strømstyrke. Men det er rent teori...
Annonce
Citat fra Bri_Jac

Husk at du ikke skal være ked af det, hvis projektet brænder noget af. Men jeg ville prøve at sætte en skærm på samme måde som ledningerne til den laptop der allerede virker. Altså parallelkoble samtlige kabler. og så se om det virker.

Det jeg tror kan brænde af er strømforsyningen til baggrundsbelysningen. De er nemlig lys bagved din skærm, ellers kan du ikke rigtigt se noget på den. Måske du kan finde ud af hvilke ledninger det er. Og så benytte en ekstern strømforsyning, så du kan levere nok strømstyrke. Men det er rent teori...

Okay.... Ja må prøve mig lidt frem, når jeg får tid til det ...

Mange tak..
Nu kan det så godt være at jeg er lidt gammeldags, og foretrækker IKKE at brænde min Hardware af... MEn ville det ikke være lidt nemmere at fremskaffe et elektrisk diagram over skærmen, og så se hvor der er strøm ? Alternativt, så er de sorte normalt 0, så hvis du forbinder et multimeter mellem 0 og en farve, så kan du se om der er strøm. Du skulle gerne have ca. 11v på de røde og lidt under 5v på de gule på den højre ledning. Men som sagt... Det kan variere lidt fra skærm til skærm, så find et diagram, så får du ikke gjort noget forkert, og en VGA splitter koster altså kun et par hundrede kroner, så den kan også spare dig for mange timers arbejde.
Citat fra Twist

Nu kan det så godt være at jeg er lidt gammeldags, og foretrækker IKKE at brænde min Hardware af... MEn ville det ikke være lidt nemmere at fremskaffe et elektrisk diagram over skærmen, og så se hvor der er strøm ? Alternativt, så er de sorte normalt 0, så hvis du forbinder et multimeter mellem 0 og en farve, så kan du se om der er strøm. Du skulle gerne have ca. 11v på de røde og lidt under 5v på de gule på den højre ledning. Men som sagt... Det kan variere lidt fra skærm til skærm, så find et diagram, så får du ikke gjort noget forkert, og en VGA splitter koster altså kun et par hundrede kroner, så den kan også spare dig for mange timers arbejde.

Okay... Men hvad skal jeg bruge en vga splitter til når de 2 bærbar ikke virker ?
Det signal din ene bærbare der VIRKER sender til din skærm er et VGA signal. Det du skal gøre er ganske simpelt at føre ledningerne fra den fungerende computer i korrekt orden til et VGA stik, som du så kan sætte i splitteren, og på den anden side, af splitteren kan du så sætte dine tre skærme til på samme måde. Pas dog på at du ikke ødelægger nogle kabler i den fungerende PC, da det er pissebesværligt at lodde nye ledninger på i så småt elektronik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis