Kortsluttet?

Hej i må lige hjælpe mig!! I dag skulle jeg flytte en fil fra min computer over til min chefs, så jeg tog et usb stik ud bagi computeren, for at sætte min usb- dongle i, der skete ikke noget, jeg kom til det vindue hvor pceren spørger hvad jeg vil gøre. Så kom problemet, hverken musen eller tasteturet virkede. De sidder med de "runde" stik, og kører derfor IKKE over usb. Vi satte en usb mus i foran og den virkede fint. Nu Kan min Chef jo ikke bruge sin computer, er det noget der kan laves, eller hvad?


 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I dag har jeg så fundet ud af at både usb stik, og de runde porte til mus og tastetur på bagsiden af computeren er stået af, men ikke de sidste to foran. hvad kan jeg gøre ved det?


 

Tjaa....det lyder som om du har udsat maskinen for et dræbende tilfælde af statisk elektricitet.

Eneste løsning er at skifte de ødelagte dele og så i øvrigt være opmærksom på problemet næste gang du roder med PC'en - især chefens.

Lars

-------------------------
Tja, Forstår ikke hvordan det kunne ske, jeg har jo sat usb stik i mange gange efterhånden, men er der i grunden ikke noget med at man skal holde en hånd på kabinettet når man laver noget i hardware på pc´en?


 

Nemlig.. altid aflade på stel på et kabinet.. det kan være lidt svært på en laptop af plast.
Sådan en statisk gnist er skyld i meget dødt hardware.
Når man fjerner en usbdongel skal man lige huske at klikke på iconet og så på fjern.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jo, men det skete da jeg satte den i! nå men må se om vi kan få skiftet det. tak for hjælpen.


 

Grossmann, har du løst dit problem?

Medmindre computeren er meget gammel, så er USB-portene og "de runde stik" en del af bundkortet/motherboardet. Det skal du bare være klar over, hvis du skal bestille nye reservedele. Sørg for at et nyt bundkort passer til processer, ram, strømforsyning mv.

Hvis det ER bundkortet der er defekt, er jeg sikker på at din chef vil foretrække at I køber en helt ny maskine til ham. Det bliver hurtigt en endnu dyrere fornøjelse, hvis du skal bruge din tid på at skifte bundkortet (det er ikke så nemt hvis man ikke har prøvet det før).

Mvh. AllanE
Det er en pc på jobbet der er stået af i usb-porten... og det er hvad der sker. Du har intet gjort forkert. Mennesker sætter sådan en dongel i hver dag i nok millionvis uden at tænke over det..
Så at den står af lige der, må bare være ærgeligt.. og så på kontoen for pcudstyr og så køber firmaet en ny pc eller et usb indstikskort til nogle hundrede kroner.
En buschauffør køber da heller ikke en ny bus hvis den står af den han kører i. Det kunne jo lige så godt være din chef selv der havde sat den dongel i.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu ved jeg ikke, hvor ferm du er til computere, men du kan forsøge dig med at cleare CMOS på bundkortet (eller endnu nemmere: åbn kabinettet, fjern det lille runde batteri på bundkortet, og sæt det i igen efter en 5 minutter).
Kro, hvad forskel gør det? Kan han risikere at miste noget? Er der nogen risiko?


 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis