Kortsluttet?

Hej i må lige hjælpe mig!! I dag skulle jeg flytte en fil fra min computer over til min chefs, så jeg tog et usb stik ud bagi computeren, for at sætte min usb- dongle i, der skete ikke noget, jeg kom til det vindue hvor pceren spørger hvad jeg vil gøre. Så kom problemet, hverken musen eller tasteturet virkede. De sidder med de "runde" stik, og kører derfor IKKE over usb. Vi satte en usb mus i foran og den virkede fint. Nu Kan min Chef jo ikke bruge sin computer, er det noget der kan laves, eller hvad?


 

Hej i må lige hjælpe mig!! I dag skulle jeg flytte... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra MarkHerskind

Tror desværre ikke der er meget at gøre ved det.. Hvis der er garanti på skidtet, så prøv at kontakte stedet du har købt maskinen..

Alternativt kan du købe et sæt nye usb porte:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247410


Som mark siger er det måske en mulighed AllanE


 

Ja måske....tænker bare at hvis både USB-portene og PS2-portene (de runde) er røget, så er det ikke usandsynligt, at der er noget andet på bundkortet der er røget. Men det er da et forsøg værd!

Tror bare stadig, at hvis man gør tiden op i penge, så er de 4.000 kr. for en ny kontorpc hurtigt hentet hjem for firmaet. Derudover bliver chefen nok også henrykt over at få en hurtigere pc...

Men selvfølgelig, hvis det virker uden problemer, at smide et kort med usb-porte i maskinen, så er det da at foretrække.

Mvh. AllanE
intet andet synes at fejle noget?

Firma og firma? Jeg arbejder på en lille gård, så det er jo ikke lige det største firma ;D


 

Hehe, ja ok. Prøv med usb kortet. Se evt. om de har det i Elgiganten, hvis du har sådan en på dine kanter wink. De giver nemlig 30 dages fuld returret på de fleste varer - også selv om man har åbnet og brugt varen. Ret imponerende service.

Du kan egentlig også bare købe en usb hub (=usb "fordelerdåse") og sætte den usb-stikket foran. Det var også en mulighed....

Mvh. AllanE
Citat fra grossmann

Kro, hvad forskel gør det? Kan han risikere at miste noget? Er der nogen risiko?

Nej, egentlig ikke. Det eneste det vil gøre er at tvinge bundkortet til at glemme indstillinger såsom tid/dato samt alle de andre ting, man kan sætte op i BIOS (menu for bundkortet).

At "cleare CMOS" ("hukommelsen" for bundkortet) er en af de ting, der er nemt at prøve og nogle gange løser spøjse problemer.

Når man har clearet CMOS, skal man holde øje på skærmen lige når computeren starter op. Der vil nemlig stå noget med "Press [ ] for setup". Oftest skal man trykke DEL (delete) eller på en af F-tasterne, men det vil stå på skærmen.

Når man er kommet ind i menuen for bundkortet (BIOS hedder det), så skal man lige finde det sted, hvor man sætter tid og dato. Der er mange andre ting, man kan ændre på, men hvis man ikke ved, hvad man gør, skal man nok kun holde sig til tid/dato.

Men vær dog heller ikke ræd for at hoppe lidt rundt i menuerne - det værste man kan gøre er at slå noget forkert til, og så har BIOS altid en mulighed for at "Load default settings" - altså standardindstillingerne.
Grossmann, hvis "intet virker", så skal der sikkert et nyt bundkort i maskinen.

Hvis du giver mig alle informationer på computeren, så hjælper jeg gerne med at finde den billigeste måde at få chefens pc til at køre igen.

Det kræver selvfølgelig, at du er frisk på "rode" med det selv. At skifte hardware ud er i sig selv overraskende nemt. Det er, når skidtet driller, at det er rart at have en person, der kan hjælpe til.

Hvis du allierer dig med en ung knægt (måske søn til en bekendt?), så har du en livline, hvis det bliver aktuelt.

I vil spare en del penge ved at ordne problemet selv. Giv lyd fra dig, hvis du har spørgsmål smile
Hmm, jeg har faktisk en computer liggende, du kan få. Den er hurtig nok til at køre Windows XP, Office pakke og alt det snask.

Send mig en besked, hvis det bliver aktuelt.
Når man clearer bios med at tage batteriet ud, skal man lige inden tage strømmen til den..
Mens bios batteriet er ude skal man også lige trykke på tænd knappen.. Der sker ikke noget ved det, for der er jo ingen strøm til maskinen, men alligevel så er man sikker på at bios er clearet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

En ung knægt? jeg er lige fyldt 16, så måske en ven istedet ;D

Den kan fint starte op og gå på nettet, afspille lyd osv. Det er kun usb bagi og de runde stik der ikke virker.
Han har ringet til Kontor syd og får usb kortet en af dagene.

- men ang bios? kan man miste noget data, eller hvordan fungerer det?


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis