Højst 10m2 men hvor tæt?

Hej,

Jeg ved at man må opfører bygninger på op til 10 kvadratmeter uden byggetilladelse, men hvor mange (og hvor tæt) må man bygge disse?

F.eks:
På en 1000m2 fri grund hvor mange af disse små skurer må man sætte op?
Hej, Jeg ved at man må opfører bygninger på op... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man må opføre to udhuse på grunden, hvis bebyggelsesprocenten tillader det (30 % hvis IKKE lokalplanen siger 25%!) efter BR08 må hvert udhus ligge i skel dog ikke nærmere andre bygninger på grunden end 2,5 m. Udhuset må heller ikke være højere end 2,5 m. Alt andet end carporte måles fra ydervæggen ikke fra tagudhænget. Dog skal tagvandet holdes på egen grund. Det skal ikke anmeldes til kommunen (ansøgningsskema med tegninger), blot fortælles (evt. en telefonopringning)
Citat fra Gryntpigen

Det skal ikke anmeldes til kommunen (ansøgningsskema med tegninger), blot fortælles (evt. en telefonopringning)


"fortælles" er der ikke noget der hedder. Du har tre muligheder:

1) byggetilladelse. Det kræves ikke til småbygninger under 50 kvm, som ikke bruges til beboelse og ellers overholder en masse pladder-agtige regler.
2) anmeldelse. Det er normalt denne type du bruger når du egentligt bare siger til kommunen "Jeg har forresten tænkt mig at bygge flg. venligst opdatér min BBR" Hører du ikke fra kommunen indenfor 14 dage går du bare igang. Det er normalt nok til alt småbyggeri ála drivhuse over 10 kvm, skure, brændely, carporte, ting der ikke skal til nabohøring osv.
3) ingenting. Denne bruges normalt til legehuse, blomsterkasser, renovering af eksisterende bygning (eks. hvis man river et ormeædt cykelskur ned og genopfører det i nyt frisk træ) eller lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis