Tråden er låst

stafhøvl

Jeg så forleden ham den unge mand på Djurs, der optræder på DR2 med sit landbrug. Han havde lige en stafhøvl ved hånden, da han skulle lave nye brædder til en port.

Jeg står selv over for at skulle skifte nogle staffede beklædningsbrædder på et gammel sommerhus, men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor man kan få fingre i en staf- eller kelhøvl. Jeg sysler med at lave en staf, der ligner tilstrækkeligt med en overfræser, men er der nogen der har en ide om hvor man kan få fat i en høvl hører jeg meget gerne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om ikke andet kan du jo "ombygge" f.eks. en simshøvl.
Fræs den ønskede profil "spejlvendt" i sålen med din overfræser og slib høvljernet om så det passer.
Men det kan være en blandet fornøjelse at høvle med en gammeldags profilhøvl, hvis der er knaster, og man kan jo heller ikke vende høvlen og høvle den anden vej for at stryge "med årerne".
Så jeg ville snyde og bruge en overfræser.
Læg mærke til vi ikke så nærbilleder af den ellers sympatiske bonderøvs arbejde.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
hej LO jeg har en del gamle høvle liggende, men om der lige er den du mangler ved jeg ikke, jeg kan ikke se hvor du kommer fra, men de er i Tommerup og de er gratis.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs, det var da dagens tilbud, og tak for det.

Jeg sidder ovre syd for Københavnstrup, så Tommerup er jo lige lidt længere væk end hækken til bagboen. Men det hænder da, at turen går i retning af Jylland, så i den forbindelse vil jeg gerne bevare invitationen.

Hej Lynæs.

Er ved at kigge "Lav-det-selv" igennem og faldt over dit tilbud. Jeg er hobbytræmand og har en lille samling af værktøj, det meste er arvegods, som jeg gerne ville udvide - jo jeg bruger det skam. Hvis du stadig har nogle specialhøvle tilbage vil jeg være interesseret. Jeg er "te'flytter" 5600
Venlig hilsen Baadsen

Jeg har dem stadig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis