Fejl Tankning Citroen Picasso Diesel

Jeg har været så uheldig at tanke forkert.

Jeg har mig en Picasso Van Diesel

I tanken var der i forvejen ca 20 liter diesel

Derefter tankede jeg 10 liter 95 blyfri og kørte omkring 40 meter


Så vidt jeg har fået oplyst er diesel tungere end benzin det vil jo så sige at der stadig kun er suget diesel ind i tanken efter som diesel ligger nederst (Teoretisk) ER DETTE KORREKT FORSTÅET?

Hvis ja betyder det så ikke bare at jeg kan suge benzinen op via en have slange og tanke korrekt på ny uden noget skulle ske ??
Fatter intet at biler og takker 1000 gange for hjælpen på forhånd
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
STOOOP
Kør IKKE videre.
HDI brændstofsystemet arbejder med tryk på op til 1500 bar, og tåler ikke en dråbe vand, benzin eller andet.
Få din bil transporteret på værksted med Falck eller andre, der er flere der har fået værkstedsregninger på 30-40000 kr for denne fejl, håber du forstår alvoren i dette her. Det kan virkelig koste dyrt, hvis du er uheldig.
Forhåbentlig er en udskylning af tank og rør og nyt filter nok.
p.s.
jo diesel er tungere end benzin, men du er absolut ikke sikker på noget.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Start ikke motoren førend at alt indholdet i tanken er blevet suget ud. Samt husk også det brændstof der er i slangerne. Hvis du intet forstand har på biler, ville jeg få den på et værksted der kan klare dette for dig.
Hej Duerdon,

Hvis du kun har kørt ca. 40 meter, vil der sikkert kun være kommet en minimal mængde benzin opblandet med diesel ind i slangerne - derfor kan du nøjes med at tømme tanken - om din ide med at suge benzinen op dur - tvivler jeg på, da du jo nok alligevel vil komme til at suge fra bunden af tanken, men du kan nok suge tanken nogenlunde tom og så fylde den helt op med diesel og så ellers køre stille og roligt indtil næste optankning.

Fatter egentlig ikke hvorfor bilproducenterne og olieselskaberne ikke laver et ufejlbart system - burde være ligeså enkelt som babylegetøj, hvor man skal putte de firkantede klodser i de firkantede huller og hvor de runde ikke kan gå i de firkantede eller omvendt osv.! - jeg er selv engang kommet til at fylde diesel på en benzinbil - jeg skyndte mig at fylde den helt om med benzin - kom kun lige uden for byen, så gik bilen i stå, men ved at trække chookeren helt ud fik jeg den til at køre videre, men efterhånden blev røgtågen bagved mere og mere blå, fordi dieselen ikke blev forbrændt i motoren og jeg måtte tilsidst også tømme bundkaret fordi oliestanden pga. nedsivende diesel var alt for høj - men jeg kom da hjem.

PS. Din blanding af benzin og diesel kan egentlig kun bruges til at sætte ekstra fut i et Sankt Hans bål eller afvaskning af motordele - hvis man har god udluftning.

Mvh Ole ben
Hvis du kun har kørt ca. 40 meter, vil der sikkert kun være kommet en minimal mængde benzin opblandet med diesel ind i slangerne - derfor kan du nøjes med at tømme tanken - om din ide med at suge benzinen op dur - tvivler jeg på, da du jo nok alligevel vil komme til at suge fra bunden af tanken, men du kan nok suge tanken nogenlunde tom og så fylde den helt om med diesel og så ellers køre stille og roligt indtil næste optankning.

-Problemet er sikkert allerede løst, men fatter ikke hvorfor der kommer råd fra folk, som kun tror, men ikke ved, når vi snakker reel risiko for meget dyre reparationer. Hvorfor tror du værkstederne skubber rundt på dieselbiler, når de kommer ind med benzin i tanken?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Citat fra Karste Jepsen

men fatter ikke hvorfor der kommer råd fra folk, som kun tror, men ikke ved, når vi snakker reel risiko for meget dyre reparationer. Hvorfor tror du værkstederne skubber rundt på dieselbiler, når de kommer ind med benzin i tanken?



Hej Karsten,

For det første et dette et frit forum, hvor alle har ret til at komme med deres 10-ører, for det andet synes jeg du maler fanden på væggen, idet der jo er tale om en tank med en opblanding af diesel og benzin og manden kun har kørt ca. 40 m, før han sikkert har fået bilen transporteret hjem på en eller anden måde.

Jeg kan godt forstå værkstederne skubber rundt på en dieselbil, når den kommer ind med benzin i tanken - ellers skal kunden jo udover en simpel tømning af tanken også til at betale en dyr timeløn for udskyldning af brændstofrør, filtre mv. og hvis bilen ellers ikke, af kunden har været startet op efter tankningen, må en evtl. skade på brændstofpumpen erstattes af værkstedet, hvis de altså vil erkende, at de har behandlet bilen forkert.

Bilen har kun kørt ca. 40 m og der vil derfor kun være kommet en minimal mængde benzin opblandet med diesel et stykke ind i brændstofrøret - tømmer duerdon så tanken, fylder op med diesel og ellers kører stille og roligt, vil denne smule benzin i brændstoffilteret blive yderligere opbladet med ca. 0.3 ltr. diesel og han kan derfor - efter min mening - sove trygt og roligt uden at tænke på dyre værkstedsregninger.

Mvh Ole ben
hvad med at smide pedalsæt i så bliver den mere økologisk
at køre med.!
Selv om jeg maler fanden på væggen, så husk at reparationer potentielt er 30-40000 kr. Så er det altså fint nok at understrege alvoren.
Det hjælper intet at køre stille og roligt, pumper og dyser arbejder med de meget høje tryk uanset køremåden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også