0-100 hvordan

 Følg tråden
Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv
Hej der !

Et lille spørgsmål......hvordan opnår man absolut den hurtigste tid 0-100 ?
jeg tænker her på bedst udnyttelse af moment og hk. i forb. med gear
skift...

Og hvad er det hurtigste i har prøvet ??

min personlige rekord er 6.5 sek. i en skamtunet Uno Turbo.

Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv Trådstarter
Min modificerede Mustang tog den på 6 rent!

Men da den oprindeligt kun var bygget til ca 182km/t. så blev den lidt for
"spændende" over de 220 i fx sving på motorvejen!

Peter!


Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv Trådstarter
Jeg havde min bil på rullefelt og kunne udfra en graf der blev
udskrevet, se hvornår moment kurven toppede. Hvis man så skifter gear
på dette tidspunkt, burde det være måden at få den hurtigste tid på.

Eller er jeg galt på den?

>Og hvad er det hurtigste i har prøvet ??

??? Min egen kan gøre det på 8 sek.


Mvh. Brian
Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv Trådstarter
Ja!
Jo mere effekt du kan tilføre slæde desto hurtigere vil den accelerere, så
derfor skal du kigge på din effektkurve (hk), og IKKE momentkurven !
Om du skal skifte gear når du passerer toppen af effektkurven afhænger af
hvordan den ser ud. Hvis den er symmetrisk omkring maks(sjældent), skal du
være lige meget på hver side dette omdrejningstal.

>
> >Og hvad er det hurtigste i har prøvet ??
>
> ??? Min egen kan gøre det på 8 sek.

Med din beskrevne taktik ??

Min Punto kan ifølge databladet gøre det på 7,9 og mine egne målinger
svinger mellem 7,5 og 8,5, hvilket vel skyldes usikkerheder i min simple
målemetode (Stopur)

mvh
Martin

Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv Trådstarter
Aaahhhh fuck, det var også effektkurven jeg mente. Men det var jo lidt
svært at se i min note *S*


Lav-Det-Selv
Lav-Det-Selv
Indlæg: 3049
Lav-Det-Selv Lav-Det-Selv Trådstarter
Hej Lasse

Hvis du bruger rullefelt eller stopur på vejen opnår du kun en teoretisk tid, for på rulle feltet er der ingen luftmødstand og bilen er spændt ned på rullerne, med stopuret skal du altid ligge 1-1.5 sek til, du skulle prøve et tur på Vandel og få en rigtig tid, dvs reaktionstid og 60 fod, der finder man først ud af hvor dygtig en kører man er.
Jeg har selv en Buick med 455cui 7.7L med 490HK på hjulet, første gang jeg trykkede den af lavede den bare 200m hjulspin, 0-100 på et splitsekund med det hele var bare spin.
Jeg mødte nogle "rigtige" racer gutter og de sagde stallspeed, gearing, fjeder/støddæmpere og dæk, det var nøglen til hole-shot.
jeg skiftede til 4.10 gearing i bagtøjet, skiftede fordæmpere til 90/10 og bag til 30/70 og satte BF drag-radialer 275/xx-15 på, *bang* hold da kæft, sæde ryggen knækkede, da den blev fyret af og den lavede nu kun 5m spin.
Den teoretiske 0-100 blev 3.5 sek, reaktionstid som en bedstemor, men over stregen på 12.11sek og det var uden gas.
Jeg havde sat en 4700omdr.modstand i skiftlyset, så jeg skiftede efter effekt kurven fra rullefeltet.
Jeg har nu skiftet gearing til 3.5, da den tager for mange omdr. til daglig brug og jeg har sat alm. dæmpere på da man ikke kan se over hjælmen pga vælgforskydningen, den er stadig forbandet hurtig.
Men med en benzin økonomi på 3km/l ved bedstemor-kørsel er det blevet lidt kostbare.

se den på http://home6.inet.tele.dk/hulstrom/uk/members/leon-buick.html

Mvh Leon

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg Forbedret

  1. Fiat Uno - erfaringer
    Lav-Bil (6 svar)
  2. Race-chips
    Lav-Bil (4 svar)
  3. "IAT"-tuning. er det en god ide?
    Lav-Bil (10 svar)
  4. Yanmar 1GM svinger i omdrejninger ved fuld gas
    Lav-Båd (16 svar)
  5. topstykke
    Lav-Bil (66 svar)
  6. BUKH dv7
    Bådmotorer (28 svar)
  7. 6. gear og citroen C5
    Lav-Bil (3 svar)
  8. Højbed af multiplade
    Lav-Hus (9 svar)
  9. Toyota 2,2 D-4d sætter ud
    Lav-Bil (4 svar)
  10. HÆLP til CD_ROM og CD_BRÆNDER.
    Lav-Computer (4 svar)