0-100 hvordan

Hej der !

Et lille spørgsmål......hvordan opnår man absolut den hurtigste tid 0-100 ?
jeg tænker her på bedst udnyttelse af moment og hk. i forb. med gear
skift...

Og hvad er det hurtigste i har prøvet ??

min personlige rekord er 6.5 sek. i en skamtunet Uno Turbo.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min modificerede Mustang tog den på 6 rent!

Men da den oprindeligt kun var bygget til ca 182km/t. så blev den lidt for
"spændende" over de 220 i fx sving på motorvejen!

Peter!

Ja!
Jo mere effekt du kan tilføre slæde desto hurtigere vil den accelerere, så
derfor skal du kigge på din effektkurve (hk), og IKKE momentkurven !
Om du skal skifte gear når du passerer toppen af effektkurven afhænger af
hvordan den ser ud. Hvis den er symmetrisk omkring maks(sjældent), skal du
være lige meget på hver side dette omdrejningstal.

>
> >Og hvad er det hurtigste i har prøvet ??
>
> ??? Min egen kan gøre det på 8 sek.

Med din beskrevne taktik ??

Min Punto kan ifølge databladet gøre det på 7,9 og mine egne målinger
svinger mellem 7,5 og 8,5, hvilket vel skyldes usikkerheder i min simple
målemetode (Stopur)

mvh
Martin

Aaahhhh fuck, det var også effektkurven jeg mente. Men det var jo lidt
svært at se i min note *S*

Hej Lasse

Hvis du bruger rullefelt eller stopur på vejen opnår du kun en teoretisk tid, for på rulle feltet er der ingen luftmødstand og bilen er spændt ned på rullerne, med stopuret skal du altid ligge 1-1.5 sek til, du skulle prøve et tur på Vandel og få en rigtig tid, dvs reaktionstid og 60 fod, der finder man først ud af hvor dygtig en kører man er.
Jeg har selv en Buick med 455cui 7.7L med 490HK på hjulet, første gang jeg trykkede den af lavede den bare 200m hjulspin, 0-100 på et splitsekund med det hele var bare spin.
Jeg mødte nogle "rigtige" racer gutter og de sagde stallspeed, gearing, fjeder/støddæmpere og dæk, det var nøglen til hole-shot.
jeg skiftede til 4.10 gearing i bagtøjet, skiftede fordæmpere til 90/10 og bag til 30/70 og satte BF drag-radialer 275/xx-15 på, *bang* hold da kæft, sæde ryggen knækkede, da den blev fyret af og den lavede nu kun 5m spin.
Den teoretiske 0-100 blev 3.5 sek, reaktionstid som en bedstemor, men over stregen på 12.11sek og det var uden gas.
Jeg havde sat en 4700omdr.modstand i skiftlyset, så jeg skiftede efter effekt kurven fra rullefeltet.
Jeg har nu skiftet gearing til 3.5, da den tager for mange omdr. til daglig brug og jeg har sat alm. dæmpere på da man ikke kan se over hjælmen pga vælgforskydningen, den er stadig forbandet hurtig.
Men med en benzin økonomi på 3km/l ved bedstemor-kørsel er det blevet lidt kostbare.

se den på http://home6.inet.tele.dk/hulstrom/uk/members/leon-buick.html

Mvh Leon

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis