Hej Lasse
Hvis du bruger rullefelt eller stopur på vejen opnår du kun en teoretisk tid, for på rulle feltet er der ingen luftmødstand og bilen er spændt ned på rullerne, med stopuret skal du altid ligge 1-1.5 sek til, du skulle prøve et tur på Vandel og få en rigtig tid, dvs reaktionstid og 60 fod, der finder man først ud af hvor dygtig en kører man er.
Jeg har selv en Buick med 455cui 7.7L med 490HK på hjulet, første gang jeg trykkede den af lavede den bare 200m hjulspin, 0-100 på et splitsekund med det hele var bare spin.
Jeg mødte nogle "rigtige" racer gutter og de sagde stallspeed, gearing, fjeder/støddæmpere og dæk, det var nøglen til hole-shot.
jeg skiftede til 4.10 gearing i bagtøjet, skiftede fordæmpere til 90/10 og bag til 30/70 og satte BF drag-radialer 275/xx-15 på, *bang* hold da kæft, sæde ryggen knækkede, da den blev fyret af og den lavede nu kun 5m spin.
Den teoretiske 0-100 blev 3.5 sek, reaktionstid som en bedstemor, men over stregen på 12.11sek og det var uden gas.
Jeg havde sat en 4700omdr.modstand i skiftlyset, så jeg skiftede efter effekt kurven fra rullefeltet.
Jeg har nu skiftet gearing til 3.5, da den tager for mange omdr. til daglig brug og jeg har sat alm. dæmpere på da man ikke kan se over hjælmen pga vælgforskydningen, den er stadig forbandet hurtig.
Men med en benzin økonomi på 3km/l ved bedstemor-kørsel er det blevet lidt kostbare.
se den på
http://home6.inet.tele.dk/hulstrom/uk/members/leon-buick.htmlMvh Leon