Kølesystem på Peugeot 206 GTI

jeg er den nybagte ejer af en fabriksny Peugeot 206 GTi, som jeg
iøvrigt er tilfreds med.

Jeg har observeret følgende:

Efter ca. 2 km. kørsel med "kold motor" er motorens vandtemperatur at aflæse
til 90 grader (celsius), hvilket i sig selv er godt. Herefter stiger
vandtemperaturen yderligere til 94-95 grader (celsius), hvorefter den
termostatstyrede blæser aktiveres. Efter at blæseren har kørt, og
vandtemperaturen yderligere er steget til 95-98 grader (celsius), åbner
termostatventilen tilsyneladende og lukker vandet ud i motorens køler.
Herefter er motorens vandtemperatur at aflæse til 90 grader (celsius), hvor
den forbliver. Det virker som om at termostatventilen åbner for sent, idet
den termostatstyrede blæser nærmest kører forgæves. Jeg har påtalt det
overfor forhandleren, som siger at hvis der er noget unormalt, kommer der en
"fejlmeddelelse" i instrumentpanelet.

Er det mon normalt ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aner det ikke, men prøv at stille samme spørgsmål i forum på www.hi-speed.dk
Kender du ikke siden er du som Pug-ejer gået glip af noget. Web-masteren
(Steffen) har selv en 206GTi og du kan finde en masse erfaringer med
Peugeoter på siden.
Sådan en 206GTi vil jeg faneme gerne selv have.....

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis