Teak havemøbler sorte pletter

Jeg har haft vores havemøbler ude i vinter under et halvtag og selvom jeg gav det godt med teak olie sidste år, er det nu fyldt med sorte grimme pletter. Hvordan får jeg det bedst væk, så bordet bliver pænt igen?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej DK32
Det er sandsynligvis svampe/algevækst du har, grundet det meget fugtige klima i år og de organiske stoffer i olien, der er guf for organismerne.
Hos farvehandleren kan du købe en væske, der påføres træet og afskylles med vand efter ½ time - men det er dyrt. Et billigere alternativ er en blanding af klor og vand i forholdet 1:3, men det skal være industriklor (15%), ikke klorin.
Husk beskyttelse af øjne og hænder ved begge midler.
Held og lykke
Frank
Du skal bare igang med at vaske møblener af med vand og sæbe, en del knofedt og så igang med spule al sæben af igen.

Herefter handler det om hvad du ønsker men lak kan gøre det, men det holder heller ikke evigt, derfor synes jeg det er pænest med olie. Husk en grundolie med fungisid så du undgår alt for mange alger næste år.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


ved den måde, gør en masse havemøbler ikke behøver lak på dem, for at bevare deres naturlige look, så lad dem som de er.

Alle vores træ møbler kan stå helt ubehandlet, hvis du ønsker at opnå et naturligt sølv-grå look. Træet er naturligt holdbart, og gør derfor ikke kræver nogen særlig behandling. Hvis du ønsker imidlertid at opnå det naturlige look af træets farve, anbefaler vi, at du bruger vores OUT D'OR olie, eller enhver ansete behandling af træ produkt. Behandlet træ skal opdateres en gang imellem. Før re-behandling dækket, bør du rengøre træet med en sæbeopløsning, og lad det tørre.

Ved anvendelse af olie, husk at tørre al overskydende olie, som ikke har trængt ind i træet efter 20 minutter, da man ellers kan hærde.
Måske han har løst problemet efter 3 år..... Det er en reklamesag der kører her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis