Kardanled kortes op.

Jeg ønsker at korte min kardanaksel op, (fra motor til gearkasse).
Er der nogen der har erfaringer med at korte kardanled op???

og hvis, hvad skal man så være opmærksom på.
Jeg ønsker at korte min kardanaksel op, (fra motor... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere talt med:
http://www.kardan-service.dk/

Han virkede fornuftig at tale med.

Jeg tror ikke, at den med kraftøverføringsaksler til landbrugsmaskiner er den optimale løsning, idet de kun er beregnede på omkring 1000 omdr.min. og så på kraftigt materiel, hvor lidt rystelser fra eller til ikke er afgørende.
Du kommer måske op på 3-4.000 omdr./m. og så dur det ikke med ubalance.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har i aften været ved at lave nye motor ophæng, i den forbindelse lavede jeg en kopi af vangerne i båden for at kunne lave ophængene korrekt.

Så viser det sig at jeg sandsynligvis kan undgå at korte min kardenaksel op. Hvis jeg f.eks. monterer varmeveksler et andet sted end foran motoren, feks på siden (en VW-t4 ligger lidt ned) der er en del plads på højre side af motoren.

Til Ktm, jeg tror nu ikke den vil rotere så hurtigt, men ved almindelig march hastighed skulle den vel køre med ca. 1000 omdr. og max. 2000 omdr. det er jo en dieselmotor der har max. moment under de 2000 omdr., og med en gearkasse med en 2:1 reduktion skulle den i marchfart ikke gå ret meget mere end 1000 omdr., og en sådan diesel går vel ikke mere end ca. 3500 omdr. på toppen, hvis man skal kunne være i båden samtidig med motoren. kardanakslen skal så kunne klare omdr. fra ca. 350 omdr. til 1750 omdr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis