Maling af flagstangs-støtte?

Hej, jeg har netop lagt min flagstang ned, for at give den en go gang ny træbeskyttelse, men støtten dertil er nu også temmelig slidt.

Det er en støtte som er støbt i grov beton, og den gamle røde maling er løs og skallet af mange steder. Jeg vil tro jeg kan skrabe alt malingen af uden de store problemer. (med mindre der er andre smarte metoder?)

Men hvilken maling skal man benytte til at sådan en støtte? Og er der nogen "regl" om hvilken rød farve der skal benyttes (ral/ncs kode?)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra mojojojo

Hej, jeg har netop lagt min flagstang ned, for at give den en go gang ny træbeskyttelse, men støtten dertil er nu også temmelig slidt.

Det er en støtte som er støbt i grov beton, og den gamle røde maling er løs og skallet af mange steder. Jeg vil tro jeg kan skrabe alt malingen af uden de store problemer. (med mindre der er andre smarte metoder?)

Men hvilken maling skal man benytte til at sådan en støtte? Og er der nogen "regl" om hvilken rød farve der skal benyttes (ral/ncs kode?)


Jeg har været heldig med en sådan
Med at rense den med en højtryksrenser så aldt maling var væk,
Der efter brugte jeg noget der heder noget i retning af Sepekso, noget pulver man rørte op i cement pulver vand og evnt noget toner jeg brugte noget noget rød maling, kan ikke huske om det var akryl olie eller vand baseret.
kan huske at der var en god vejledning på posen som jeg havde købt i byggemarked.
Det holdte i næsten 5 år inden den begyndte at blive kedelig i gen

Held og lykke God Weekend Fussi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også