Hævning af bil

Nu hvor der er så mange der har sænket deres biler, så spekulerer jeg jo
på, om det kan lade sig gøre at hæve en bil. Altså øge frihøjden. Hvilke
begrænsninger kunne der ligge i sådan et projekt? Hvad skulle der til?

Jeg har set en del 4-hjulstrækkere der er hævede, men kan det
overhovedet lade sig gøre på for eksempel en stationcar?

Man må jo nok tage højde for en del mere sidevindsfølsomhed, eller hvad?

--
Med venlig hilsen

Martin Orvad

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

> Jeg har set en del 4-hjulstrækkere der er hævede, men kan det
> overhovedet lade sig gøre på for eksempel en stationcar?

Lad mig gætte, du skal have Volvoen til at matche geviret?

> Man må jo nok tage højde for en del mere sidevindsfølsomhed, eller hvad?

Det skulle man mene. En del amerikanerbiler bliver hævet i bagenden med
længere fjedre og støddæmpere, men det øger ikke frihøjden da bagakslen
stadig ligger i samme højde over asfalten. Hvis du hæver bilen og samtidig
monterer nogle højere hjul så begynder det at ligne noget, men så har du
problemet med at få plads i skærmkasserne så de ikke skraber på. Endelig har
du også sporvidden at tage hensyn til, den vokser når du monterer ballondæk
og det plejer ikke at være lovligt.

Har du være igang med Paintshop og lavet en Volvo 145 Landcruiser 4x4 eller
hvad?

Et råt projekt ville være at skrælle en Toyota Landcruiser og prøve at få
bakset en Volvokarrosse på. Gunrack i bagruden og tågelygter på taget. Gad
vist om de har samme akselafstand? Under alle omstændigheder så ville
synsfolkene nok få et føl.

Hygge..
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis