Model Dampmaskine.

Jeg har nu efter mange års ønske erhvervet mig et par Dampmaskiner.
Syntes bare at de sprit tabbeletter man kan købe i hoby forretninger er for dyre.
Har prøvet med nogle optendings blokke til gril, men dem jeg har prøvet med oser ad helv... til.
Måske nogen har prøvet et mærke der ikke gør det smile.
Hvis nogen ligger inde med links til hobby forretninger eller ligende steder der handler sådan noget, også gerne reservedele som pakninger, glas, remme, mm, der er i den billige ende, høre jeg meget gerne.
.
Venlig hilsen Fussi.
Jeg har nu efter mange års ønske erhvervet mig et... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du været omkring den engelske udgave af ebay? www.ebay.co.uk her finder du en masse når du søger på "steam" og evt lidt mere specifikt.
Tror englændere leger mere med den slags end herhjemme...

Eller hvad med www.felderbanen.dk Måske han også har noget på dampsiden... Men en opringning kan hurtigt afsløre det...

MVH Njord
Er der plads til en gammel spritbrænder fra et fondue-sæt?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Desvære ikke men er ved at lave et smalt brænder kar som er tæt så den kan rumme alm. sprit.
Kommer med en meddelse om hvordan det er gået når det er afprøvet, hvis jeg ikke er røget i luften
Ok tak for tipet mener dog at de forskellige spritter ikke kan optage så meget vand syntes at huske at kaburatosprit kan optage 3 til 5 %, men det skal da prøves
20 % er nok lidt af en overdrivelse, men jeg bruger ca. 10 % til min Trangia brænder og slipper så for sod på potter og pander.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis