Fastgøre masonitplade

Hej.
Jeg skal til at lægge nyt gulv i stue og køkken, og har besluttet at lægge disse to rum sammen. Da jeg fjerner mur og dørtrin, opdager jeg en niveauforskel på 5 mm mellem de to rum. Underlaget er opklodsede strøer, hvorpå der ligger nedsømmet gulvspånplade.
For nemhedens skyld vil jeg lægge en 5mm. masonitplade på det laveste gulv, men er i tvivl om fastgørelsen.
En bekendt siger at jeg ikke må bruge papsøm, da de med tiden "kravler op"En anden foreslår at lime dem ned, eller luftpistol og kramper.
Jeg havde ellers regnet med søm, da de jo kan tages op igen senere.
Hvis der er flere der har erfaring med at de kravler op, påtænker jeg at lime det ned med en snedkerlim med ru side nedad.?

Mvh.

Jesper S.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil også anbefale dig at lime dem fast, for søm og krampe har en tendens til at kravle og på et gulv. Nu skriver du ikke noget om hvad du vil lægge af nyt gulv, men du behøver nok ikke lime masonit pladerne særligt meget fast. de skal nok blive liggende.

V.h. Håndværkeren
Det skal være et svømmende bambus gulv (Bambus Ekstrem fra Holse & Wibroe). Dette skal dog limes både under og over not. Men som du siger så skal masonit pladen jo kun hæve ekst. gulv 5mm, og det skulle vist være rimelig trykfast, da tømrer også bruger det til opklodsning af strøer. Så hvid snedkerlim, så er vi kørende.

Mvh.

Jesper S
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis