Ford Escort 1, 3 cl

Hej Venner.biggrin wink

Har haft min Ford Escort 1,3 cl fra 94 i et år nu, har kørt som en drøm. Men nu har den tre gange haft startproblemmer der er strøm på alt og første gang prøvede Dansk autohjælp manden at sætte en skruetrækker på og den lavede ingen gnist, så den kom på værsted, der holdte den i to dage den blev så startet uden problemmer så de kunne ikke finde nogen fejl og han aner ikke hvad det er, nu er det så 3 gang, værkstedet mener ikke det er sikringsboksen?

Men det sjove er den har holdt hele dage på arbejdet og da jeg skulle hjem ville den slet ikke starte prutte eller noget som helst, så jeg ventede på Dansk autohjælp igen og sad i bilen og trådte koblingen og speederen ned og vupti den startede og kør jævnt i motoren, men da jeg kom hjem og slukkede den og lige efter ville starte den igen ville den ikke igen hvem har gode råd til en som er dum i nøden, hehe?
På forhånd tak.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Er der strøm på batteriet ????
Forsvinder kontrollamperne i i.brædtet når du drejer nøglen over til start, eller bliver de en anelse svagere ???
Starter den når der kommer startkabler på ???
Det kan være batteriet, tændingslåsen, starteren, eller dårlige forbindelser i kablerne, og især stelkablet.
Der kan fejlfindes med et multimeter, derfor forstår jeg ikke at værkstedet ikke kan finde fejlen
Mvh. autoole
Citat fra autoole

Hej
Er der strøm på batteriet ????
Forsvinder kontrollamperne i i.brædtet når du drejer nøglen over til start, eller bliver de en anelse svagere ???
Starter den når der kommer startkabler på ???
Det kan være batteriet, tændingslåsen, starteren, eller dårlige forbindelser i kablerne, og især stelkablet.
Der kan fejlfindes med et multimeter, derfor forstår jeg ikke at værkstedet ikke kan finde fejlen
Mvh. autoole


Hej Autoole.

Der er strøm på batteriet alle kontrollamper lyser fint.
Jeg må prøve i morgen med startkabler.

Værkstedet siger at de kan kun måle det når den er død?, men problemmet er når det står 1-2 dage starter den igen og når den gør det kan de ikke gør noget er deres udmelding.

Hilsen.
Jan.
hej
nogen af de escorder har en startspærer så sider der et batteri inøglen ???
kan du hørre din benzin pumpe når du slår tændingen til den kører i nogle få sekunder en svag brummen ovre fra bagsædet
nu var du også inde på sikringsboxen den kan godt gøre noget lignende men det plejer meget hurtigt at gå helt til
der er også picupen til tændings styringen den sider lige oven over starteren indmod svinghjulet og er sort plastik dims
og man kan også cheke stikket ned til tændspolen af monter stikket mål om der er 12volt når den er slået til tænding på det midterste ben(jeg ved godt at den sider et træls sted) næste trin er en polsøger forbundet fra det midterste ben og til en af siderne så skal den blinke når man drejer nøglen til start hvis ikke den blinker så skift picupen
Citat fra nam70

Hej Autoole.

Der er strøm på batteriet alle kontrollamper lyser fint.
Jeg må prøve i morgen med startkabler.

Værkstedet siger at de kan kun måle det når den er død?, men problemmet er når det står 1-2 dage starter den igen og når den gør det kan de ikke gør noget er deres udmelding.

Hilsen.
Jan.


Hej igen.

Har lige været nede og den startede, sjov bil, det er i perioder den ikke vil starte.
Der er fint strøm på, motoren kør fint og jævnt.

Jeg kiggede i manuelen og under Sådan gør man i en nødsituation, står der om Central sikringsboks.

Koldstratventil, motorstyresystem, brændstoflukkeventil sikring 13 er det en streg under som den tidligere eger har lavet, også ved 32 Magnetkobling (aircondition), motor i gang.

33 Benzinpumpe.

R 1 sort Tændingskontakt.

Kan det måske fortælle at der har været problemmer der?

Hilsen.
Jan.confused wink
Hej igen
Vi tager en ting ad gangen.
Du har kun svaret på det første spørgsmål, nemlig at der er strøm, hvordan udarter det sig når du drejer nøglen, løber starteren rundt, eller sker der intet ???
Hilsen Ole
Citat fra autoole

Hej igen
Vi tager en ting ad gangen.
Du har kun svaret på det første spørgsmål, nemlig at der er strøm, hvordan udarter det sig når du drejer nøglen, løber starteren rundt, eller sker der intet ???
Hilsen Ole


Hej Ole.

Undskyld er lidt rundt på gulvet. Starteren løber rundt når jeg starter den også når den er død, ingen problem med batteriet masser af strøm, den har startet igen idag uden hak eller mislyde, men det sker i perioder at den ikke vil starte, men starteren løber rundt ja.

Ringede til værkstedet, kom med bilen, ja fint nok, men de kan kigge på den om en dag, men de når aldrig at måle den, for efter nogen timer til en dag starter den igen og jeg får ikke målt den.
Har tænkt på om jeg skulle købe en ny R 1 sort Tændingskontakt?
Hej igen
Jeg tror ikke at du får noget ud af en ny tændingskontakt, da den jo leverer strøm til starteren, så godt så langt.
Har du et gammelt tændrør, så bræk sideelektroden af, og (når den ikke vil starte) tag et tændkabel af, sæt tændrøret i kablet, og læg det på motoren, drej nøglen til start, og få en til at se om der er gnist på røret.
Det er der muligvis ikke, og så tror jeg et fejlen ligger i noget der hedder en hallgiver i fordeleren. Jeg er ikke helt sikker, men mener at escorten har en ikke så god fordeler.Dog kan fejlen også ligge i tændingsmodul, m.m., ikke nemt at sige uden at måle.
Mvh Ole
Citat fra autoole

Hej igen
Jeg tror ikke at du får noget ud af en ny tændingskontakt, da den jo leverer strøm til starteren, så godt så langt.
Har du et gammelt tændrør, så bræk sideelektroden af, og (når den ikke vil starte) tag et tændkabel af, sæt tændrøret i kablet, og læg det på motoren, drej nøglen til start, og få en til at se om der er gnist på røret.
Det er der muligvis ikke, og så tror jeg et fejlen ligger i noget der hedder en hallgiver i fordeleren. Jeg er ikke helt sikker, men mener at escorten har en ikke så god fordeler.Dog kan fejlen også ligge i tændingsmodul, m.m., ikke nemt at sige uden at måle.
Mvh Ole


Kan fortælle at det var en sikring der var knallet over, så sikringsboksen er defekt så der skal en ny i, men skal så finde ud af hvor og hvad sådan en koster, kender i nogen gode steder og priser på en sikringsboks?
På forhånd tak.
tja man kan jo prøve med en brugt men !!!!!
en ny koster cirka en tusse der er 3 forskellige forskellen er til slutningen af kablerne fra batteriet der er forskellen
vær meget om hygelig med over flytningen af relæer plus lus fra gammel box til ny box
husk at elektroniske komponenter kan ikke tilbage leveres hvis de er taget ud af indpakningen som er forseglet
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis