Vandrør på badeværelset er vådt

Jeg bor i en stuelejlighed og har på badeværelset et vandrør der kommer ned fra min overbo(ere). Den sidste tid har røret konstant været vådt, og der danner sig en sø på gulvet. Nogle gode ideer til hvorfor og hvad skal jeg stille op?

Palle Olsen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandet kan komme fra en utæthed længere oppe, men hvis røret altid føles koldt kan det tyde på at der altid løber vand i det, hvilket kan skyldes et toilet hvor vandet løber konstant.
Du bør i begge tilfælde kontakte overboen/viceværten.

mvh
JKK

Rasmus Søndergaard
Hej.

Luftfugtigheden i københavn var den dag da du skrev indlæget, over 94%.

Det er meget.

Når dine kolde rør møder den varme fugtige luft, fortætter luften og der dannes kondens.
(se bare på din vandhane, når du lader det kolde vand løbe noget tid.)

Dine rør er konstant kolde, fordi vandet i rørene er i cirkulation når de bruges af mange beboere.

Der er nok ikke meget at gøre, andet end at vente til luften bliver mere "tør".

Mvh
ThomasB
Problemet er ganske rigtigt, at dit vandrør kondenserer. Det er derimod ikke rigtigt, at du ikke kan gøre noget.
Du skal få røret isoleret, hvorefter problemet med garanti forsvinder.
Du bør selvfølgelig vurdere om det kan betale sig. Er problemet kun aktuelt et par dage om året, er det vel til at leve med.

Med venlig hilsen
Isolatør
Hej.

Men så er det alle rør i alle lejligheder, der skal isoleres..også mellem etagerne.

Desuden bruger man ikke så meget at isolere kolde rør, nærmere varme rør.

Mvh
ThomasB

Det var så i et spørgsmål i en 16 år gammel tråd du har fået placeret en reklame der ikke er tilladt på denne hjemmeside, og det selv om der blev slettet 8-10 andre i går. Det er anmeldt til adm. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår at Admin ikke sletter den slags brugere, og banner deres IP adresser, så vi ikke skal spilde vores liv på den slags nasserøve.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Vi har skrevet til ham, og slettet de indlæg vi har fundet.

Mvh JørgenE

Adm.


Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis