forfradåse i gips

Jeg har revet en gammel væg ned og lavet en ny i gisp, den gamle afbryder skal gerne bibeholdes. Derfor spørg jeg om der skal en forfradåse i eller om man må sætte afbryderen direkte i gipsen? der er tale om 2 lag alm gips.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal en dåse i.
Du skal bruge en forfradåse, (kan også hedde dåse til isætning forfra) en 50 ramme kan du ikke bruge, der skal en 63 ramme til at dække dåsen når der er tale om gips
Ramme 50 dur ikke. Du skal bruge de grå forfradåser der skal sættes i et 56mm hul. Der skjal bruges ramme 63 til dem.
Hvis der er en stikkontakt nedenunder kan dåserne sættes sammen, men det er hel***** vigtigt at hullerne er præcise og at du husker at sætte den strips der er med i nederst. Ellers flyver dåsen ud af vægen inden for 3 måneder. Med strips er der håb om at den sidder der i et års tid.
Hvis du ønsker den smalle ramme kan du også bruge SV dåser... men det er noget en hvis herre har skabt i vrede.... http://www1.lk.dk/servlet/pdfDokumentation?LKnummer=102H0272 men hvis vægen er lavet... ja så er det lidt for sent - husk nu det er IKKE gør det selv arbejde at flyttet afbryder og stikkontaker,
Annonce
SV dåsen er ikke godkendt til at montere i to lage gips

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tusind tak for hjælpen til jer allesammen. smile
Sorry min fejl var ikke klar over det med den spændring. Men vill under alle omstændigheder ikke bruge dem der er noget klamp i mine øjne. Men det er bare min holdning til det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Helt enige... SV dåser er noget man skal holde sig langt væk fra.. og kun bruges når alt andet ikke er muligt...wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis