kølerblæser på Sierra P100

goddag og godaften kære kammerater og hjælpsomme personer . jeg har lige fået købt mig en ford sierra p100, og fandt ud af at den manglede en kølerblæser, hvorfor ved jeg ikke?! men jeg har lige købt en brugt af byens autogenbrug og har nu fået installeret den. Problemet er nu at jeg ikke se den dreje rundt og hvordan kan jeg tjekke om den virker eller ej?? burde den ikke dreje rundt når bilen har kørt lidt rundt og når varmeblæseren til kabinen er på fuld kraft?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du køleblæseren ude ved køleren til motoren?
Hvis ja, så kører den kun, når temperaturen på motoren kommer tilstrækkelig højt op, formodentlig 80-90 grader, hvis den ellers er forbundet rigtigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej nima
Du kan enkelt kontrollere systemet.Find termokontakten som styrer blæseren, tag stikket af, og kortslut benene, derved skal blæseren starte, gør den ikke det, skal du til at måle, men prøv at kortslutte først.
Mvh autoole
hej Autoole
kan du fortælle mig hvor termokontakten er og ved du om dette også kan have en indflydelse på varme blæseren til kabinen? varmekontakten er på fuld varme, men der bliver kun blæst en lille lun varme igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis