Indvendig tagrem

Da den ene væg på min stald er i alvorlig fare for at vælte udaf, vil jeg prøve at rede taget og resten af stalden ved at sætte en indvendig tagrem op og derefter understøtte bjælkerne med soldater, til jeg kan få bygget en ny mur.

Jeg tænker her på at en del af spærrene ikke går ned i en bjælke, men sidder forankret direkte på bagmuren. Der bør være en tagrem her, men jeg kan simpelthen ikke få øje på nogen.

Nå men den indvendige tagrem skal ligge mellem bjælke og spær, hvorved jeg derefter kan fastgøre de "fritflyvende" spær til denne tagrem med nogle seriøse bolte.

Har nu kigget lidt rundt på nettet og kan ikke rigtig finde noget brugbart.

Er dette en fuldstændig tåbelig idé....?

Er der nogen der ved om man skal til et træværk for at få skåret nogle bjælker der passer i snittet mellem bjælke og spær (ca 30 % hældning), eller om der findes noget andet på markedet?

Venlig hilsen Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der bør være en rem der men nu du siger den ikke er der er det vel også en gammel stald du her.

Nå men du kan vel sætte en rem på et lidt længere inde på spærret som du kan understøtte mens murer. Det skal vel mininum være en 4x4" helst nok en 6x6" som du sætter på med nogle vinkel beslag eller noget evt med nogle 8" søm hvis du gider banke dem i.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis