Mikrobølgeovn, rengøring efter popcornsforbrænding

Vær hilset,

Dette er min første post på dette forum, så I må have mig undskyldt hvis jeg ikke rammer præcist indenfor kategorien.

Det drejer sig om en mikrobølgeovn, som for nylig har 'poppet' popcorn 3-4 minutter for længe, og som resultat er blevet ganske forbrændt. Symptomerne er en gullig overflade på indersiden af ovnen, som ikke lader sig fjerne med almindelig skuresvamp, og dertil en forholdsvist kraftig lugt af 'brændt'.

Har nogen en idé til hvordan jeg bedst kan angribe opgaven herfra? Det største problem er lugten, og jeg tror ikke det lader sig gøre at 'fjerne' den gullige farve.

På forhånd, tak!

Thomas

(flyttet fra kategorien "Lav-Hus")
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej tps

Ja det stinker ad H .. til - kender lugten fra da børenene var små og ustandselig brændte popcornene på.
Jeg bruger en skål med eddike som sættes i ovnen natten over, hvis det ikke hjælper så varm eddiken ved at tænde et øjeblik og lad den stå et par timer.
Det har hjulpet mig mange gange, jeg ved ikke hvorfor, men der er noget med eddike og røg.

mvh
gug
Måske du kunne fjerne det gullige med alm skuremiddel (det der hvide flydende stads). Jeg har før reddet et nikotin/mados klisteret køkken med det...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis