Gulvvarmemåtter til vand..

Hej

Jeg skal til at renovere badet på 1.sal.
Jeg er ved et tilfælde stødt på dette produkt:
Neotherm miniheat, se link: www.phj.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2FFiler%2FPDF%2FMiniheat_monteringsvejledning.pdf

Det ser alt sammen meget smart ud, men jeg har et par spørgsmål:

1. Måtterne skal kun dækkes af 8 mm spartel og så fliser. Fordeler dette varmen nok ? Min VVS siger min 7 cm beton og så fliser for at sikre varmefordeling.
2. Måtten på 5 kvm dækker ikke hele rummet. Rummet er allerede opvarmet af en alm radiator. Kan man/må man lave gulvvarme med varme zone, så ikke hele gulvet er dækket ?
Der er fx møbler der stikke ud...
3. Er der nogle af jer der kender produktet/har prøvet det ?
4. kunne man opbygge noget lignede med vandrør og så den nye 12 mm Litexplade ovenpå ? For at sikre stabilitet...
5. Skal jeg bare lave den gammeldags løsning m svalehaleplader, pexrør og så slæbe cementen op på 1. salen

På forhånd tak for hjælpen..

Do It Yourself

Do It Yourself
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det mig tog jeg den sidste løsning som jeg ved virker.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej
Jeg har prøvet noget lignende, det hed aqua heat.... og det fungerer rigtig godt. de 8 mm er gode nok- varmen bliver godt fordelt og er samtidig nemmere at regulere temperaturmæssig i forhold til trad. gulvvarme.
Det mest kritiske er vel at finde en installatør der tør sætte sit navn på produktet.
Det er nemt at ligge og nemt at bruge - virker umiddelbart godt. wink

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også