Fors.af køl..

Jeg har en z16 jolle med kabine og indenbords motor.. er ved at fjerne gammel bundmaling, og derved fundet et par stød mærker på kølen, ikke større end de kan rep. men kan man forstærke kølen med et eller andet Feks. rustfri skinne eller lign. og hvordan gør man i så fald denne fast..

Hald
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hald.

Nu kan jeg ikke lige huske om der er indstøbt en jernkøl i din køl eller det blot er polyester med blyspåner, det kan også blot være en trækøl der er indstøbt i den nederste del.
Men du kan godt få en rustfri kølskinne sat under kølen, hvilket faktisk var standart da jeg i sin tid var i lære. Prøv at bore et lille hul så du kan se gods tykkelsen i glasfiberen, er den 10 mm. eller der over kan du med en snittap skære gevind i glasfiberen og så bruge fladhoverde rustfrie maskinskruer. Du skal så inden du lægger den rustfrie kølskinne op mod glasfiberen smører den med Sikaflex især omkring hullerne. Silicone duer ikke der nede.

V.h. Håndværkeren
Jeg er næsten sikker på at den er 10 mm. tyk i bunden af kølen, men hvis der eks. er en træinder køl skal du blot bruge rustfrie træskruer. Når du har boret dit forsøg kan du lukke hullet igen med en plasticpadding eller lidt polyester blandet med talkum til en lind grød.

V.h. Håndværkeren
Tak for svaret... sender lige et billede af fætteren der skal ha benskinner på..

Hald
Ja men det er en dejlig sødygtig Jolle som du nok kan være glad for at eje. Havde selv på et tidspunkt kig på en med sejl.

V.h. Håndværkeren

Hej.

Jeg har en Z-16 med sejl. Er det nogen der har noget information/materiale om denne jolle?

Brian


Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis