Ang. kloakabejde ?

Davs

Tja vil lige starte fra en ende af.

Forestil dig en kælder på ca. 4 x 5 m. Hvor jeg har lavet en "hylde" (multiblokke) til vaskemaskine+tørretumbler. og i den anden side er kloakken. dvs. at jeg pt. har et rør krydsende rummet...(dumt tænkt) - meningen var at jeg ville have købt en sanitop som kunne skyde vandet op til loftet, hvor jeg også har en kloak. men altså det er jo en dyr løsning..

Kan det på nogen mulig måde være muligt at fræse 40mm ned i beton gulvet og lægge et 32mm kloakrør ned. ?? problemerne kommer henne ved den nuværende kloak, som er en cementkloak, hvor jeg kan stikke tommestokken ca. 80cm ned. men er det muligt at sætte noget blucher på med et indløb på 32mm ??? der passer i sådan en beton fætter????


Eller er dette arbejde som jeg skal holde mig langt fra, og få en aut. til at lave??? kom med jeres vurdering...

Havde jeg haft pengene til den sanitop havde jeg gjordt det...
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens. En standard blucher har både tilgang til 32 og 40 mm. Afløbet skal du dog nok lige have en indsnævring til.
Af hensyn til fald osv, så ville jeg da nu nok vælge at hamre en del af gulvet op, istedet for at fræse, hvis du har den mulighed. For hvis du fræser, så er det ret svært at få lavet et fald, da man jo normalt vil fræse i EN dybde udelukkende, og du har bruge for en lille hældning. Du kan dog også fræse først, og så hamre et par cm ud med en håndmejsel, det vil nok være det hurtigste, og på den måde vil du heller ikke beskadige evt. varmerør osv, hvad man ellers hurtigt kommer til hvis man ikke har kontrol over en evt. opbrydningshammer.
Hvis du har muligheden, vil jeg dog nok vælge at komme min 2-2,5 cm ned med røret, da beton'en ellers kan risikere at blive så tynd at den ikke i længden kan holde til at man går på den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis