Sandkasse af bildæk

Jeg skal lave en ny sandkasse til knægten. :p
Jeg havde tænkt mig at lave den ud af bildæk da der er under 2 meter til hans lege stativ sad
Nu er det bare om jeg skal lave den hvor bildækkene står side om side eller skal være i forlængelse af hinanden ?.confused
Eller hvis du har en hel anden ide så kom med den.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hva' me' en traktordæk? Det kan jeg huske vi som børn havde :-)

 

Min erfarring...
GLEM alt om dæk, de er giftige og smitter af.
God arbejdslyst med projektet

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Ligesom man skal glemme alt om gamle jernbanesveller til sandkasser. Et godt bud er sibirsk lærk som er godt for miljø og børn og det holder en sandkasse-liv.

 

Ja bildæk er faneme giftige, tænk hvor mange dæk der slides årligt på land og i by det støv går vi rundt i nå vi er der, inden ret længe er vi en udød race alle de børn der har leget i traktor dæk hvor er de hende.
Annonce
Citat fra fussi

Ja bildæk er faneme giftige, tænk hvor mange dæk der slides årligt på land og i by det støv går vi rundt i nå vi er der, inden ret længe er vi en udød race alle de børn der har leget i traktor dæk hvor er de hende.


Det er dem der sidder her og siger at det er giftigtbiggrin
Men den gang dæk og sveller var almendelig brugt, var man ikke klar over at det kunne være skadeligt for de kære små. Det ved vi nu. Om de så skal spise 0,00005 gram eller 10 tons dæk, for at tage skade ved jeg ikke. Men hvorfor bruge noget skadeligt i et nyt prosjekt, når der er mange andre muligheder.

Hvis man vil have en der kan holde næsten evigt, så kan den laves i fliser eller plantesten, men det slår hårdt når uheldet er ude.

En anden langtids hold bar løsning er gran rafter/stammer. De samles som bjælkehuse. Der er det kun stammernes længte der bestemmer hvor stor den kan blive. Men de fleste kan ikke have en sandkasse i fuld stamme længte (15-20M). Stammerende kan holde +15 år uden behandling.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg lavede en gang et sæde til en gynge af et bildæk.

For at undgå afsmitning malede jeg det med mørkeblå maling (som jeg havde i forvejen - skulle fortyndes med terpentin) - lod det tørre godt igennem. Resultat= Ingen afsmitning.

Det samme må kunne gøres med en sandkasse.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Nu er det såden at han nok ikke sætter sig ned at spiser to til tre dæk om året .

Årsagen til det skal være bildæk er at der ikke er stor nok fald afstand til hans lege stativ. Så jeg / vi kan ikke bruge fliser eller tømmer mv.
Så må du bare lave din plan om, der vil vel også være sandsynlighed for, at der sidder et barn både på gyngen og i sandkassen, og der er risikoen efter min mening større. Ellers må du jo lægge sand ind under gyngen - altså uden "kasse" (hedder faldunderlag - kræver specielt sand, og en tykkelse, som jeg ikke lige kunne finde på teknologisk hjemmeside, men fandt ud af, at jeg kunne tage et kursus til 3500 for at få en checkliste, så jeg undgik kritiske bemærkninger fra legepladsinspektøren)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg er sikker på at faldsand bare er en guldgrube for nogle opfindere der har fået en eller anden smart ide.

Uden jeg kender sammensætningen så er sand = sand, og det koster ikke penge at fremstille.

Jeg har lige været medsponsor på vores lokale legeplads. Fedt nok, nyt legestativ osv, nej.... De fleste penge gik til faldsand. 80.000 så vidt jeg husker.

"Faldsand, jamen!!!! Vi har jo ikke råd til noget de kan falde ned fra !!!".

De voksne har så noget rent sand at skodde smøgerne i, fjolser, og kattene de er også glade.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også